Walmart stawia na convenience

Trzeci największy detalista Wielkiej Brytanii, należąca do amerykańskiego Walmarta sieć Asda, rezygnuje z lad z mięsem i rybami. Na Wyspach ten model jest nierentowny.

Zupełnie inaczej niż w Polsce w Wielkiej Brytanii nie opłaca się prowadzenie sprzedaży świeżych produktów z obsługą zza lad. Dlatego brytyjska spółka zależna Walmartu – Asda zamierza zlikwidować nierentowne lady z mięsem i rybami w swoich sklepach wielkopowierzchniowych i zastąpić je produktami "on-the-go".

Amerykański gigant handlu detalicznego Walmart przygotowuje swoją brytyjską spółkę zależną Asdę na planowane IPO w Londynie i dlatego bacznie przygląda się kosztom działalności. Oprócz oszczędności na personelu sprzedawca chce także zaoszczędzić na kosztach operacyjnych sprzedaży i do końca roku zastąpić lady mięsno-rybne w 150 dużych sklepach ladami z gotowym jedzeniem „na wynos” . Sieć przetestowała już ten koncept w 13 placówkach w 2019 r.

Gastronomia górą

Nowe stoiska będą oferować wybór produktów na wynos w zależności od lokalizacji, takich jak kurczak piri-piri, pizza, pasztety mięsne lub sushi. W przypadku partnerów spożywczych, takich jak Just Eat lub Sushi Daily, zamówienia mogą być również dostarczane na żądanie do domu klienta. Ponadto – w oparciu o model flagowego sklepu w Edynburgu – pojawi się oferta gastronomiczna z miejscami w coraz większej liczbie lokalizacji.

– Dzięki kuchni międzynarodowej chcemy lepiej dostosować całą naszą ofertę do stylu życia dzisiejszych klientów – wyjaśnia kierownik działu Elizabeth Ruddiman.

Asda podkreśla też, że ​​zmiana nie będzie się wiązała ze zwolnieniami.

– Decyzja Asdy o wprowadzeniu gastronomii jest logiczna, ale jest to także kolejny gwóźdź do trumny dla tradycyjnej obsługi zaladowej – mówi jeden z ekspertów. Ten model coraz częściej okazuje się na Wyspach przebrzmiały. Przypomnijmy, że na początku 2019 roku Tesco ogłosiło likwidację lad i zwolnienie 4,5 tys. pracowników, właśnie z powodu nieopłacalności.

W ubiegłym roku 343 Asda Superstores i 32 Asda Walmart Supercentres o średniej powierzchni sprzedaży wynoszącej odpowiednio 4407 mkw. i 7897 mkw. miały około 25 miliardów euro obrotów.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2326 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }