To sadownicy wzięli się za kawę Lewandowskiego

Do sklepów Kaufland w całej Polsce trafiły kawy RL9 sygnowane nazwiskiem Roberta Lewandowskiego. Ich wyłączny dystrybutor, firma La-Sad Trade, zapewnia, że to dopiero początek ekspansji tej marki na rynku.

Dystrybutorem kawy RL9 sygnowanej nazwiskiem Lewandowskiego jest La-Sad Trade - spółka córka grupy producentów owoców La-Sad, skupiającej członków z sadowniczych zakątków Polski.

- Jako La-Sad Trade działamy od 2013 r. W swojej ofercie mamy wiele produktów, których jesteśmy producentem, m.in. soki owocowo-warzywne, naturalne drinki energetyczne Yabu, czy artykuły spożywcze sygnowane markami klubów piłkarskich. Teraz przyszedł czas na dobrą kawę – mówi Michał Lachowicz, prezes La-Sad Trade sp. z o.o.

I przyznaje, że od dawna marzył mu się wspólny projekt z Robertem Lewandowskim. Tak powstała kawa RL9 - 100% arabica, mieszanka ziaren z różnych kontynentów o wyjątkowych walorach smakowych i aromatycznych. Markę buduje kawa rozpuszczalna, w ziarnach oraz mielona (creme i expresso). Producentem kawy jest firma Alt Trade.

Kawa najpierw zadebiutowała w Niemczech – od trzech tygodniu można ją kupić w kanale nowoczesnym. Dopiero od 16 stycznia dostępna jest w sklepach Kaufland w Polsce. - Prowadzimy rozmowy z różnymi sieciami, a także z handlem tradycyjnym. Zainteresowanie jest bardzo szerokie, ale nie mogę zdradzać szczegółów negocjacji – mówi Michał Lachowicz.

Dodaje, że markę RL9 pozycjonują na średniej półce cenowej.

Kawa to według Nielsena 8. największa kategoria w koszyku spożywczym. W ciągu 12 miesięcy zakończonych w sierpniu 2019 r. jej wartość sprzedaży wyniosła 3,9 mld zł. Analizując poszczególne typy kaw, niezmiennie od lat na pierwszym miejscu ze względu na wartość sprzedaży plasuje się kawa mielona, z kolei najszybciej rozwijającym się segmentem jest kawa ziarnista. Biorąc pod uwagę wielkość i typ opakowania, konsumenci najchętniej sięgają po kawy w słoikach o gramaturze 200 g i takie, obok 1-kg toreb, dostępne są także w portfolio marki LR9.

Ilona Mrozowska 3512 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.