Importer słodyczy zbiera na rozwój

Wystartowała kampania crowdfundingu udziałowego International Brands Trading. Importer słodyczy i przekąsek premium chce pozyskać 3,6 mln zł na zwiększenie skali działalności. Minimalna kwota inwestycji to 50 zł.

Na zdjęciu: Markus Knopr, prezes IBT

Na początku stycznia rozpoczęła się publiczna oferta akcji International Brands Trading, nie jest to jednak standardowa oferta, a prowadzona w formie equity crowdfundingu. Nowi akcjonariusze wraz z pakietem akcji otrzymają zestawy słodyczy dystrybuowanych przez spółkę. Zarząd spółki przewiduje również inne dodatki w zależności od wielkości pakietu akcji, w postaci np. umieszczenia nazwiska na tablicy inwestorskiej czy też gadżetów firmowych.

– Chcemy poszerzać dostępność zagranicznych słodyczy w polskich sklepach i rozwijać swoją działalność na nowych rynkach –  mówi Markus Knopf, prezes zarządu International Brands Trading. – Aby utrzymać dotychczasowe tempo wzrostu, potrzebujemy finansowania na kapitał obrotowy oraz inwestycje. Nasza oferta zawiera również pakiety bonusów obejmujące dystrybuowane przez nas słodycze. Dodatki te mają przybliżyć akcjonariuszom sprowadzane przez nas produkty i zaszczepić w nich chęć do dalszego poznawania nietypowych smaków słodyczy, co jest zgodne z naszym celem rozwoju firmy – dodaje.

W kampanii prowadzonej przez platformę Beesfund spółka oferuje 19,1% akcji o wartości 3,6 mln zł, co daje wartość całej spółki na poziomie 18,85 mln zł. Środki z emisji zostaną przekazane na skalowanie działalności spółki, zwiększenie kapitału obrotowego oraz rozwój na nowych rynkach, między innymi na rynku niemieckim. International Brands Trading zamierza także zatrudnić dodatkowych pracowników, głównie przedstawicieli handlowych, w celu zwiększenia skali obsługi klientów i dotarcia do szerszego grona odbiorców. Planowane są również wydatki na wydajniejsze systemy informatyczne oraz marketing. Emisja ma pozwolić na zwiększenie sprzedaży w tym roku do 20 mln zł.

International Brands Trading posiada własne centra dystrybucyjne i magazyny w Polsce, Niemczech i Malezji. Spółka współpracuje z dużymi sieciami supermarketów oraz największymi sieciami sklepów spożywczych w Polsce. W ofercie spółki znajdują się takie marki jak Hershey’s, Oreo, Pocky czy JellyBelly. Spółka notuje miesięczne przychody w przedziale pomiędzy 1 a 1,5 mln zł. Spółka odnotowała w 2019 roku wzrost skali sprzedaży o ok. 55 % w stosunku do 2018 r.

 

Magdalena Weiss 2326 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }