Certyfikowane wielokrotki w Lidlu. Co to?

Lidl wprowadza do sprzedaży wielokrotki - wielorazowe torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel. Dzięki nim sieć wyeliminuje z rynku do 2000 ton plastiku w ciągu roku.

Klienci robiąc zakupy spożywcze korzystają z toreb zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu minut, zatem cykl życia produktu jest bardzo krótki. W ciągu roku w dalszym ciągu każdy z nas zużywa średnio 250-300 toreb. Korzystając z toreb wiele razy można znacząco ograniczyć plastikowy wolumen.

Z tego względu sieć Lidl wprowadziła właśnie do sklepów reklamówki i torby na zakupy wielokrotnego użytku, wykonane w 80% z surowców z recyklingu i w 100 % nadające się do recyklingu. Zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel, który stanowi najbardziej uznane na świecie oznaczenie, skupione głównie na procesie przetwarzania surowców oraz produkcji towarów pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne. Wprowadzone zmiany w gramaturze i surowcu pozwolą zaoszczędzić aż do 2000 ton plastiku w ciągu roku.

Lidl Polska eliminuje też plastik w opakowaniach produktów marek własnych oraz pracuje nad tym, aby wszystkie te opakowania nadawały się do recyklingu. Kolejnym, istotnym krokiem są właśnie zmiany w zakresie toreb na zakupy.

 

Katarzyna Pierzchała 3346 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.