L'Oreal wykorzystuje sztuczną inteligencję

Koncern zaprezentował właśnie urządzenie Perso, które zostało stworzone w inkubatorze technologicznym firmy. Dzięki niemu można tworzyć spersonalizowane kosmetyki.

Perso, dzięki sztucznej inteligencji, tworzy spersonalizowane kosmetyki do ​​pielęgnacji na podstawie zebranych informacji.

- Zależy nam na tym, aby L’Oréal stał się liderem w branży Beauty Tech, a Perso jest kolejnym krokiem w osiągnięciu tego celu - powiedział Nicolas Hieronimus, zastępca dyrektora generalnego.

Jak działa Perso?

Krok 1 - indywidualna analiza skóry. Użytkownik urządzenia uruchamia aplikację mobilną Perso i robi zdjęcie aparatem w smartfonie. Dzięki technologii ModiFace analizowany jest stan skóry, w tym głębokie zmarszczki, drobne linie, ciemne plamy czy widoczność porów.

Krok 2 - analiza środowiska. Korzystając z danych geolokalizacyjnych Breezometru, Perso bierze pod uwagę lokalne warunki środowiskowe, które mogą wpływać na stan skóry. Mogą to być pogoda, temperatura, pyłki, wskaźnik UV i wilgotność.

Krok 3 - dostosowanie do osobistych preferencji. Użytkownik wprowadza do aplikacji Perso swoje osobiste preferencje dotyczące pielęgnacji skóry. Aby jeszcze bardziej dostosować unikalną formułę kremu nawilżającego, serum czy kremu pod oczy, można również dodać preferowaną konsystencję i poziom nawilżenia kosmetyku.

Krok 4 - tworzenie niestandardowej receptury i dozowanie. Na koniec wszystkie dane są analizowane i dzięki nim powstaje spersonalizowana mieszanka do pielęgnacji skóry, która dozowana jest w pojedynczej dawce na górze urządzenia.

Jak zapowiada koncern w przyszłości urządzenie Presto będzie także zawierać informacje o trendach w czasie rzeczywistym, a także technologię dopasowywania kolorów. Dzięki temu klienci będą mogli na przykład zaprojektować odcień szminki pasujący do ich stroju lub wybrać kolor, który w danym momencie jest modny w mediach społecznościowych.

Joanna Hamdan 10972 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.