Powstała platforma łącząca detalistów z producentami

Grupa Comp wdraża program M/platform łączący producentów FMCG z właścicielami małych sklepów detalicznych. Z cyfrowej platformy usługowej korzystają już m.in. Maspex, Mlekovita, Grupa Żywiec czy Coca-Cola HBC Polska. Aktualny zasięg platformy wynosi ponad dziewięć tysięcy punktów sprzedaży.

Zdjęcie: Bogdan Chrywniak

M/platform to cyfrowa platforma usługowa, która  integruje narzędzia i usługi wspierające pracę sklepów z segmentu tradycyjnego. Jedną z usług dostępnych na platformie jest Promo+. Moduł ten umożliwia sklepom uzyskiwanie ofert promocyjnych bezpośrednio od producentów FMCG. 

- Umożliwiamy tradycyjnym sklepom nowoczesną współpracę z największymi producentami na atrakcyjnych warunkach. Właściciel sklepu nie musi już podejmować kluczowych decyzji biznesowych „na wyczucie”. Platforma daje dostęp do korzystnych promocji, ale również w oparciu o analizę danych podpowiada na przykład na jaki asortyment postawić, które produkty osiągają ponadprzeciętne wyniki, jaki jest stan gotówki w kasach i wiele więcej – tłumaczy Tomasz Jasinkiewicz, członek zarządu Comp Platforma Usług.

Dodaje, że małe sklepy nierzadko potrzebują wsparcia, by utrzymać atrakcyjność oferty w dobie silnej konkurencji. Konsument oczekuje bliskiej lokalizacji, wygody zakupów oraz indywidualnego podejścia do klienta, które łatwo znajduje w małym, rodzinnym sklepie. Szeroki wachlarz dostępnych w sklepie promocji, podobnie jak w handlu nowoczesnym, staje się zatem niezbędnym standardem.

Jak wynika z danych COMP, sklep korzystający z Promo+ osiąga wymierne korzyści nie tylko na produktach promowanych. Przy zakupie co najmniej jednego promowanego produktu, statystycznie cały koszyk konsumenta rośnie średnio o 60%. Producent zaś, korzystając z Promo+, zyskuje możliwość szybkiego i masowego kierowania promocji do wielu punktów handlowych, co w konsekwencji istotnie zwiększa jego sprzedaż.

- Ten rok jest dla nas kluczowy w zakresie upowszechniania dostępu do usług. Dążymy do tego, by z końcem 2020 r. w naszym programie funkcjonowało 25 tys. sklepów oraz 50 producentów. Stawiamy przed sobą ambitne cele i kładziemy nacisk na zrównoważony rozwój polskiego handlu. Chcemy rozwijać się razem z nim – dodaje Tomasz Jasinkiewicz.

W Promo+ każdy detalista podejmuje decyzję o aktywacji promocji indywidualnie, w zależności od potrzeb, preferencji i profilu lokalnego klienta. Na mechanizmy promocyjne składają się między innymi Promo Sztuki, „happy hours”, zestawy produktów, jak również klasyczne obniżki cenowe. Rozliczenia odbywają się w cyklu tygodniowym, co skraca okres zamrożenia kapitału. System pozwala na efektywne zarządzanie sklepem z dowolnego miejsca, dzięki dostępowi przez przeglądarkę internetową. Panel detalisty, oprócz zarządzania promocjami, umożliwia prowadzenie analityki sklepowej i monitoringu kluczowych parametrów sprzedaży.

Aby dołączyć do programu, wystarczy wyposażyć sklep w kompatybilne modele urządzeń fiskalnych lub zaktualizować oprogramowanie sprzedażowe. Lista urządzeń jest stale poszerzana, by umożliwić łatwą i szybką integrację możliwie dużej liczbie użytkowników.

Z cyfrowej platformy usługowej korzystają już między innymi Maspex, Mlekovita, Grupa Żywiec czy Coca-Cola HBC Polska, ale także sieci handlowe, jak np. Abc (na zdjęciu). Aktualny zasięg to ponad dziewięć tysięcy tradycyjnych punktów detalicznych na terenie całego kraju.

Ilona Mrozowska 3513 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.