Visa namawia do płatności bezgotówkowych, nawet bardzo drobnych

"2 na 3 sprzedawców woli, gdy za zakupy płacisz kartą lub telefonem" - pod takim hasłem ruszyła nowa kampania Visa promująca mobilne płatności zbliżeniowe i zakupy kartą w internecie.

Visa kontynuuje działania na rzecz rozwoju sieci akceptacji płatności cyfrowych w Polsce. W najnowszej kampanii promowane są zarówno płatności mobilne za pomocą smartfonów i inteligentnych zegarków, jak też transakcje kartą w sklepach internetowych.

Działania komunikacyjne poprzedziło badanie zrealizowane przez Kantar na ogólnopolskiej grupie sprzedawców w sierpniu 2019 r. Wynika z niego, że 2 na 3 sprzedawców w stacjonarnych punktach sprzedaży w Polsce woli, gdy klienci płacą kartą lub telefonem (badanie preferencji sprzedawców przeprowadzone w sierpniu 2019 przez Kantar na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie sprzedawców N=301).

Polska znajduje się wśród światowych liderów w zakresie popularności płatności zbliżeniowych. W 2019 r. została pierwszym krajem na świecie, który osiągnął 100%-ową akceptację transakcji zbliżeniowych (kartą, telefonem czy urządzeniami ubieralnymi) wszędzie tam, gdzie przyjmowane są płatności Visa (raport NBP „Informacja o kartach płatniczych. I kwartał 2019 r.” ). Jest to możliwe między innymi dzięki wieloletniemu zaangażowaniu wydawców kart w rozwój sieci akceptacji płatności bezgotówkowych - poprzez wsparcie Fundacji Polska Bezgotówkowa, działania edukacyjno-promocyjne oraz m.in. projekty Inkubatora Innowacji Visa w Warszawie.

Z każdym rokiem rośnie również liczba osób kupujących przez internet - już 62% internautów w Polsce kiedykolwiek zrobiło zakupy on-line (raport „E-commerce w Polsce 2019. Gemius dla e-Commerce Polska”).. Jednak mimo dużej otwartości na innowacje, wciąż wielu konsumentów w Polsce wybiera gotówkę.

- W nowej kampanii Visa zachęcamy konsumentów do korzystania z szybkich i wygodnych płatności mobilnych nawet za najdrobniejsze zakupy. Wiemy, że sprzedawcy są chętni do przyjmowania takich płatności, ponieważ dzięki nim mogą na przykład obsłużyć większą liczbę klientów w godzinach szczytu – mówi Katarzyna Jezierska, head of marketing, Central Eastern Europe w Visa.

Z badań firmy wynika, że już 2 na 3 sprzedawców woli, gdy klienci płacą kartą lub telefonem. - Będziemy też edukować konsumentów o wygodzie i bezpieczeństwie transakcji Visa w internecie. Wielu kupujących nie ma świadomości na przykład tego, że wyłącznie płatności kartą zapewniają im dodatkową ochronę w postaci możliwości skorzystania z procedury chargeback – tłumaczy Jezierska.

Przygotowana w Polsce ogólnopolska kampania rozpocznie się 13 stycznia i potrwa do 8 marca 2020 r. W ramach działań komunikacyjnych w stacjach telewizyjnych emitowane będą 30- i 15-sekundowe spoty reklamowe. Ich bohaterowie przedstawieni są w różnych codziennych sytuacjach, w których płatności Visa są dla nich wygodne, dostępne od ręki oraz dają im poczucie bezpieczeństwa. Spotom telewizyjnym będą towarzyszyć działania digitalowe, a także reklamy digital OOH. Ponadto materiały stworzone na potrzeby kampanii będą wykorzystywane w działaniach promocyjnych realizowanych przez partnerów biznesowych Visa. Kampania będzie również obecna w sieciach sprzedaży, kioskach oraz na stacjach benzynowych.

Za kreację i produkcję spotów reklamowych odpowiada agencja Saatchi & Saatchi IS, natomiast planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3352 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.