PMR: rośnie wartość sprzedaży detalicznej artykułów spożywczych

To głównie dzięki rządowemu wsparciu, a więc między innymi rozszerzeniu w 2019 r. programu 500+ na każdego dziecko, rośnie sprzedaż produktów spożywczych w Polsce.

Jak wynika z najnowszych szacunków zawartych w raporcie PMR pt. "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2019. Analiza rynku i prognozy na lata 2019-2024", sprzedaż detaliczna artykułami spożywczymi nad Wisłą w 2019 r. powinna wynieść 290,3 mld zł, co oznacza ponad 4-proc. wzrost w porównaniu do roku 2018 (279 mld zł). Dla porównania w 2017 r. wartość ta sięgnęła 267,8 mld zł.

Dynamikę rynek zawdzięcza głównie dzięki wsparciu państwa, a konkretnie rozszerzeniu na pierwsze dziecko programu 500+, trzynastej emeryturze czy obniżki podatków. Jak wskazuje PMR, długoterminowe prognozy dla rynku również są pozytywne i wskazują na wzrosty w wysokości co najmniej 3% do 2024 r. Największą dynamikę mają osiągnąć dyskonty, sklepy convenience oraz placówki działające przy stacjach paliw.

 

Ilona Mrozowska 3513 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.