Wiemy, jaki zasięg miała awaria drukarek Delio

6000 drukarek Delio firmy Novitus zostało zgłoszonych do akcji serwisowej po ich awarii 1 stycznia 2020 r. Usterka dotknęła nieco ponad 700 firm - wynika z podsumowania pierwszego etapu akcji serwisowej.

Sztab kryzysowy zebrał się ponownie 7 stycznia 2020 r., aby podsumować akcję serwisową drukarek Delio. Celem spotkania była ocena rzeczywistej skali awarii na podstawie stanu realizacji zleceń serwisowych i analizy liczby klientów objętych akcją.

Na podstawie przeprowadzonego audytu i stanu zaawansowania napraw, podjęto decyzję o zakończeniu akcji serwisowej realizowanej w trybie nadzwyczajnym oraz o rozwiązaniu sztabu kryzysowego z dniem 8 stycznia.

„W związku z powyższym nasz serwis od środy powraca do standardowych godzin pracy, a specjalne dodatkowe oddziały, powołane do doraźnej realizacji napraw z dniem 8.01.2020 będą niedostępne. Nasi klienci są jednak nadal objęci tą samą procedurą napraw, a wszystkie koszty napraw ponoszone są przez COMP SA.” - czytamy w informacji zarządu spółki COMP w sprawie przebiegu akcji serwisowej drukarek Delio.

Na podstawie statystyki wykonanych napraw, stwierdzono że około 99% urządzeń objętych akcją to urządzenia pogwarancyjne. W tej liczbie aż 29% urządzeń, to drukarki używane dłużej niż 10 lat. Jak podkreśla firma mimo upływu czasu, urządzenia te do tej pory pracowały niezawodnie i po naprawie nadal funkcjonują. Analiza rzeczywistej liczby zgłoszonych do naprawy drukarek wskazuje na liczbę niewiele przekraczającą 6000 sztuk.

Początkowo prognozowana liczba 5000 urządzeń była szacowana na podstawie liczby urządzeń objętych regularnymi przeglądami serwisowymi. „W naszych serwisach pojawiło się jednak wiele drukarek, które nie były na co dzień użytkowane przez naszych klientów, ale ciągle pozostawały nieodczytane i niewyrejestrowane. Wszystkie te urządzenia zostały naprawione i nadal będą przyjmowane do naprawy, ale ich naprawa będzie już realizowana w trybie standardowych procedur obowiązujących w serwisie COMP SA” - informuje zarząd firmy.

Dodaje przy tym, że te 6000 urządzeń to zaledwie 0,6% wszystkich urządzeń marki Novitus, które funkcjonują na rynku. - Przypominamy, że wszystkie inne urządzenia, w tym wszystkie kasy i drukarki online, działają niezawodnie. W ciągu 25 lat marki Novitus wprowadziliśmy na rynek ponad milion urządzeń fiskalnych i jest to pierwsza tego typu awaria. Dotyczy jednego, nieprodukowanego i nieoferowanego już modelu i nie dotyczy absolutnie żadnych innych urządzeń, zwłaszcza nowo produkowanych urządzeń online – usłyszeliśmy w Novitusie.

Do prowadzenia akcji serwisowej powołano ponad 100 pracowników firmy Comp.

„Przeprowadzenie tak dużej i skomplikowanej operacji logistycznej nie byłoby możliwe bez aktywnego działania największej i najsprawniejszej serwisowej sieci partnerskiej, którą marka Novitus może się poszczycić. Bardzo dziękujemy za ogromny wkład partnerów Novitus w pracę na rzecz klientów dotkniętych awarią” - pisze zarząd spółki Comp.

Analiza zleceń serwisowych wskazuje, że usterka drukarek Delio dotknęła nieco ponad 700 firm. „Zdajemy sobie sprawę jak wielkim obciążeniem była kryzysowa sytuacja dla tych klientów, jednak od pierwszego dnia akcji robiliśmy wszystko, aby jak najszybciej dokonać niezbędnych napraw (...). Przepraszamy jeszcze raz w imieniu całej firmy i wierzymy, że ten ogromny wysiłek i nasze zaangażowanie, pomogły naszym klientom w szybkim powrocie do normalnej działalności biznesowej” - podsumował Jarosław Grzegorz Wilk, wiceprezes zarządu spółki Comp, która jest firmą technologiczną specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa IT, bezpieczeństwa sieciowego oraz rozwiązaniach dla rynku handlu i usług.

Mając ponad 28 lat doświadczeń firma jest jednym z największych integratorów rozwiązań informatycznych na polskim rynku, łącząc produkty własne z rozwiązaniami oferowanymi przez innych producentów sprzętu i oprogramowania. Grupa Comp jest również liderem na polskim rynku urządzeń fiskalnych (marki Novitus i Elzab) oferując szeroki wachlarz kas fiskalnych, drukarek fiskalnych i rozwiązań wspierających sektor detaliczny.

Więcej o awarii drukarek jest tutaj.

Katarzyna Pierzchała 3352 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.