Lidl coraz bliżej e-sklepu w Wielkiej Brytanii

Według Lebensmittel Zeitung brytyjski Lidl uruchomi w tym roku e-sklep z winami, alkoholami oraz produktami przemysłowymi. Lidl zaprzecza.

Według źródeł z brytyjskiej branży handlowej, Lidl UK może w tym roku uruchomić sklep internetowy z winem, alkoholami i artykułami niespożywczymi. Coraz więcej na to wskazuje. Według ekspertów branżowych niemiecki dyskont, którego wzrost sprzedaży jest znacznie wyższy niż w przypadku wiodących detalistów pełnoasortymentowych, chce nawiązać partnerstwo z lokalnym dostawcą usług logistycznych iForce.
Branżowy magazyn „The Grocer” podejrzewa, że ​​spółka córka tej grupy logistycznej - Eddie Stobart przejęła już niektóre usługi magazynowe dla Lidl UK. Jednak iForce, który współpracuje już z Tesco, Johnem Lewisem i Waitrose'em nie chce tego komentować.

Na zapytanie LZ Lidl odpowiedział, że są to „spekulacje”. „Oczywiście, koledzy z Lidl UK monitorują również rozwój handlu detalicznego online”, przyznaje, ale podkreśla, że ​​„rozwój biznesu koncentruje się na handlu stacjonarnym”. Ponadto „w chwili obecnej nie zidentyfikowano żadnego modelu, który można by wdrożyć z zyskiem w perspektywie długoterminowej, biorąc pod uwagę szczególne warunki rynkowe w Wielkiej Brytanii i strukturę klientów”. Oraz brexit, który ma nastąpić już za dwa tygodnie.

W czerwcu, a ostatnio także w październiku 2019 r., Lidl UK na swojej stronie internetowej poszukiwał menedżerów cyfrowych do „nowych, ekscytujących projektów e-commerce”. Alex Murray, dyrektor cyfrowy z Lidl w Wielkiej Brytanii, sugerował  możliwe plany online już na konferencji branżowej w marcu 2018 r. Miesiąc później dyskont założył holding Lidl Digital Logistics Great Britain Ltd z szefem brytyjskiej spółki Christianem Härtnagelem na czele.

Ekspansja w Europie
Lidl szacuje swój cyfrowy przychód, który obejmuje również podróże, na miliard euro. Grupa twierdzi, że uruchomi swój sklep internetowy „we wszystkich europejskich krajach, w których jest obecna”. Lidl wykorzystuje swoje międzynarodowe portfolio z około 30 krajów jako pole testowe dla różnych ofert e-commerce. Na przykład w dużej części Dublina klienci mogą zamawiać artykuły spożywcze w ciągu godziny za pośrednictwem lokalnej firmy kurierskiej Buymie od września 2018 r. W Belgii dyskont eksperymentował z dostawą kurierem rowerowym do końca 2019 r.

Oprócz Niemiec filie Lidla prowadzą sklepy internetowe w Hiszpanii, Holandii, Czechach, Słowacji i Polsce (tu operator zrezygnował ostatnio ze sprzedaży podróży). Ponadto w niektórych krajach, takich jak Włochy, Hiszpania czy USA, istnieją projekty współpracy w dziedzinie e-sklepu.

Magdalena Weiss 2425 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.