Makro ogranicza zużycie plastiku

Sieć hurtowni wprowadziła już do swojej oferty papierowe opakowania dla świeżych ziół w doniczkach - bazylii oraz mięty, a do końca czerwca 2020 r. firma deklaruje, że całkowicie zrezygnuje z plastiku w asortymencie ziół doniczkowych.

Dodatkowo cały asortyment, liczący 20 rodzajów ziół w doniczkach, znajdzie się w portfolio nowej marki Makro Chef Bio oznaczonej certyfikatem upraw ekologicznych.

We wrześniu ub.r. sieć hurtowni wprowadziła papierowe opakowania dla najbardziej popularnych gatunków świeżych ziół w doniczkach – bazylii oraz mięty. Jak zapewnia Makro zamiana koszulek foliowych na papierowe pozwala zmniejszyć wprowadzenie plastiku na rynek o 3 tony rocznie. Papierowy materiał pełni przede wszystkim funkcję ochronną, zapewniając odpowiednią świeżość oraz ochronę delikatnych roślin.

Jednym z rozwiązań proekologicznych, które Makro planuje wprowadzić w bieżącym roku, jest wymiana plastikowych doniczek na tuby celulozowe. Wprowadzenie w pełni nadających się do kompostowania doniczek dla świeżych ziół firma planuje w marcu 2020 roku. Zdaniem Makro to rozwiązanie pozwoli na redukcję plastiku z asortymentu ziół doniczkowych o 5,5 ton rocznie. Po całkowitej wymianie opakowań na w całości ekologiczne firma wycofa z obrotu ponad 10 ton plastiku rocznie.

Joanna Hamdan 10420 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.