Odzież na bazie plastiku z recyklingu w Kauflandzie

W ofercie sieci Kaufland zadebiutowała nowa kolekcja odzieży sportowej marki Newletics, powstała m.in. z wykorzystaniem butelek PET pochodzących z recyclingu. To kolejny element kampanii Kaufland "Zróbmy to razem", zachęcającej do ochrony środowiska i aktywnego trybu życia.

Nowa kolekcja sportowej marki własnej Kaufland obejmuje m.in. t-shirty, kurtki, legginsy i buty sportowe. Odzież i obuwie dedykowane osobom aktywnym fizycznie powstają z wykorzystaniem poddawanych recyclingowi plastikowych butelek i odpadów z tworzyw sztucznych, co pozwala na ponowne wykorzystanie surowców, ale i ograniczenie zużycia ropy naftowej czy emisji dwutlenku węgla na etapie produkcji.

- Wprowadzenie tej wyjątkowej kolekcji wpisuje się w prowadzoną przez naszą sieć kampanię „REset plastic” mającą na celu redukcję jego wykorzystania w skali globalnej. Chcemy w ten sposób przyczynić się do ochrony środowiska i maksymalnego wykorzystania zasobów już istniejących – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland.

Do wytworzenia kolekcji sportowej Newletics wykorzystywany jest plastik, który w procesie recyclingu zostaje oczyszczony, pocięty na drobne kawałki i przetopiony. Z tak powstałego surowca pozyskuje się wytrzymałe włókna oraz tkaninę, z której może być szyta odzież.

Do wyprodukowania butów sportowych Newletics potrzebnych jest 6 butelek PET, legginsy powstają z surowca z przetworzonych 20 butelek plastikowych, natomiast do produkcji kurtki potrzeba aż 30 butelek PET o pojemności 1,5 litra.

Według ekspertów odzież sportowa powstała z tworzyw sztucznych pochodzących z recyclingu nie różni się od powstających w tradycyjny sposób tekstyliów. Tkanina ma identyczne właściwości oddychające i sprawdza się przy różnego typu aktywnościach fizycznych.

- Dzięki temu możemy jednocześnie zadbać o swoją kondycję fizyczną i przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego – argumentuje Agnieszka Kotlińska.

Korzyść dla środowiska nie kończy się przy tym na ponownym wykorzystaniu butelek. Proces przetwarzania odpadów plastikowych na odzież sportową nie wymaga użycia ropy naftowej, a zużycie energii elektrycznej na etapie produkcji np. nowej koszulki, jest o połowę mniejsze niż przy tradycyjnym procesie. Niższa jest także emisja dwutlenku węgla do atmosfery.

Troska o środowisko naturalne operatora przejawia się też w redukcji sprzedaży reklamówek, oferując w ich miejsce wytrzymałe torby wielorazowego użytku oraz ekologiczne zamienniki. Ponadto, zgodnie z wprowadzaną przez sieć strategią, do 2025 roku zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20%, a 100% opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi.

Jednym z realizowanych przez Kaufland projektów w zakresie redukcji plastiku jest też wprowadzenie w Polsce skrzynek wielorazowego użytku w łańcuchu dostaw. Za ten projekt w 2019 r. podczas XI edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit sieć Kaufland otrzymała pierwszą w historii nagrodę Sustainability in Retail Award w kategorii Food Retailer. Firmę wyróżniono za promocję idei zrównoważonego rozwoju i szczególny wkład w ochronę środowiska w zakresie prowadzonej działalności.

W Polsce sieć posiada 213 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników.

Katarzyna Pierzchała 3136 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }