Lidl świętuje rekordy po świętach

W ciągu czterech tygodni zakończonych 29 grudnia Lidl odnotował w Wielkiej Brytanii wzrost sprzedaży o 11% rok do roku. Dobrze powiodło się także Aldiemu.

Najbardziej intensywnym dniem dla brytyjskiego Lidla był 23 grudnia.

- Dwucyfrowy wzrost Lidla w okresie świątecznym pokazuje szybką migrację konsumentów do dyskontów, ponieważ jakość, zasięg i ogólna oferta rywalizują z najlepszymi w swojej klasie - mówi Richard Lim, analityk z Retail Economics. - Mimo ogromnej poprawy siły nabywczej gospodarstw domowych, wielu klientów nadal przedkłada niższe ceny nad szeroki wybór, o czym świadczy ich nieustanny wzrost udziału dyskontów w rynku - komentuje.

Dobrze powiodło się także Aldiemu, który w ciągu czterech tygodni do 24 grudnia zwiększył obroty o 7,9% rok do roku i po raz pierwszy przekroczył granicę 1 mld funtów. Rywal Lidla uruchomił w ciągu 2019 roku 53 nowe sklepy i zwiększył swój udział w rynku do 8%.

Dla porównania: brytyjscy analitycy sądzą, że spośród "wielkiej czwórki" (Tesco, Sainsbury's, Asda i Morrisons) najlepiej poradziło sobie w grudniu Tesco odnotowując wzrost sprzedaży o 0,4% (o wynikach Tesco z III kwartał i okres świąteczny pisaliśmy na handelextra.pl tutaj).

- U podstaw sukcesu Lidla leży jego niezachwiana koncentracja na budowaniu odróżniającej go od innych sieci oferty, skupionej na jakości i wartości - dodaje Lim. - Zrealizowali swój plan skutecznie, konsumenci dokładnie wiedzą, czego się spodziewać w ich sklepach i polubili ten model bez względu na zasobność domowego budżetu.

Lidl poinformował, że w okresie Bożego Narodzenia sprzedaż wina wzrosła  o 20%, a cała kategoria piw, win i napojów spirytusowych zwiększyła obroty o 13%. Całkowita sprzedaż we wszystkich kategoriach wzrosła o 9%.

- To były nasze 25. święta Bożego Narodzenia od otwarcia pierwszego naszego sklepu w Wielkiej Brytanii i były to wspaniale święta, o czym świadczy większa liczba klientów robiących zakupy w Lidlu niż kiedykolwiek wcześniej - powiedział dyrektor generalny Lidla UK Christian Härtnagel. - Po ponaddwukrotnym zwiększeniu naszego udziału w rynku w ciągu ostatnich dziesięciu lat, cieszymy się, że wkraczamy w nową dekadę wykorzystując cały nasz potencjał.

Lidl do końca 2020 r. chce mieć w Wielkiej Brytanii 1000 sklepów i zapowiada zwiększenie inwestycji w nowe placówki.

Zdjęcia: Shutterstock

Magdalena Weiss 2280 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }