Polak wiceprezesem światowego Shella

Światowy gigant Shell coraz silniej inwestuje w polskie kadry. Właśnie powierzył funkcję wiceprezesa Piotrowi Kuberce, który tym samym objął stanowisko globalnego dyrektora ds. procesów podatkowych.

Shell zatrudnia ponad 80 000 osób w ponad 70 krajach. Międzynarodowe kariery polskich menedżerów stanowią jeden z efektów rozwoju centrum Shell Business Operations w Krakowie. Spośród jego 4000 pracowników już 70 zajmuje globalne stanowiska.

Globalny wiceprezes z Krakowa
Piotr Kuberka swoją karierę w Shell zaczął 17 lat temu od stanowiska doradcy ds. podatkowych - najpierw na Polskę, a następnie na Europę Środkowo-Wschodnią. Pod koniec 2019 r. objął w koncernie stanowisko wiceprezesa oraz jednocześnie zaczął pełnić funkcję Finance Operations Centre Lead, co oznacza najwyższego menedżera w obszarze finansów w kraju. Przed objęciem obecnego stanowiska pracował w Shell m.in. jako Tax Process Owner oraz przez niemal 5 lat lat realizował obowiązki w globalnej centrali Shell w Hadze, wspierając globalne projekty standaryzacji podatkowej.

Swoją międzynarodową rolę będzie sprawował z krakowskiego biura Shell, należącego do sieci pięciu globalnych centrów energetycznego giganta. Shell Business Operations Kraków to jednocześnie jedno z największych centrów operacji biznesowych w Polsce.

- Objęcie funkcji VP odbieram jako kolejny wyraz uznania dla wszystkich pracowników Shell w Polsce. Zarządzanie dużym, ponad 600-osobowym zespołem i decyzyjność w kluczowych sprawach to duże zobowiązanie – nie ukrywa Piotr Kuberka. - W ciągu kilkunastu lat działalności nasze centrum w Krakowie urosło od niewielkiego zespołu do 4000 pracowników działających na rzecz 10 linii biznesowych. Z roku na rok wspieramy coraz więcej ważnych międzynarodowych projektów firmy. Funkcjonując w takiej dynamice można skutecznie znaleźć drogę na szczyt – komentuje.

Polska: trzeci rynek Shell w Europie

Pod względem zatrudnienia Polska jest obecnie dla Shell trzecim największym rynkiem w Europie. Samo centrum Shell Business Operations w Krakowie istnieje od 2006 roku. Na tle innych pracodawców ze swojej branży wyróżnia się pod względem zaawansowania wykonywanych zadań oraz kompetencji pracowników. W 2019 r. centrum zatrudniło blisko 1000 nowych osób. Wśród 10 linii biznesowych, które obsługuje centrum, znajdują się m.in. Finanse, Logistyka, Obsługa Klienta, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Dział Prawny, Dystrybucja Paliw, Dział Zakupów, Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna.

Międzynarodowe kariery w Shell

Praca w Shell oferuje każdemu pracownikowi możliwość budowania kariery w Polsce zarówno w kilku działach biznesowych (w tym stacji paliw, rozwiązań dla floty, olejów i smarów, logistyce), jak i w Shell Business Operations Kraków; ale też globalnie – niezmiennie w różnorodnym, dynamicznym środowisku. W krakowskim centrum Shell zatrudnionych jest 70 osób, które pełnią globalne role biznesowe w takich działach, jak m.in. tax operations, HR czy contracting & procurement. Tworzą one wraz ze swoimi współpracownikami wielokulturowe środowisko. Tylko w samej stolicy Małopolski w zespole firmy są przedstawiciele ponad 50 narodowości.

Shell dba także o kariery kobiet – w Polsce reprezentują one 61% menedżerów, a w krakowskim centrum – aż 67%. Dzięki m.in. tym zasadom pracownicy Shell w Polsce mają szanse podnosić swoje kompetencje, biorąc udział w międzynarodowych projektach, zagranicznych delegacjach czy relokacji związanej z kontynuowaniem kariery poza granicami kraju.

Katarzyna Pierzchała 3136 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }