Case study: sklep z basenem i mroźnią [GALERIA]

W czasach sukcesywnego odpływu sprzedaży do kanałów online sklepy stacjonarne starają wyróżnić się dostępnością usług dodatkowych, poradami ekspertów oraz możliwościami testowania artykułów. Wszystkie te elementy udało połączyć się z atrakcyjną aranżacją wnętrza w sklepie Globetrotter w Kolonii.

Globetrotter to marka powstała w 1979 r. jako pierwszy w północnych Niemczech specjalistyczny sklep z artykułami na ekspedycje, trekking, safari i wyprawy survivalowe. Dziś jest jedną z największych w Europie sieci sklepów detalicznych z towarami dla podróżników i miłośników spędzania czasu na wolnym powietrzu. W 16 oddziałach, centrali i centrum logistycznym zatrudnia łącznie około 1100 pracowników.

Sieć stawia na kompleksową realizację potrzeb klientów – w tym także na ich edukację i udzielanie eksperckich porad – dowodami są wydawany w 400 tys. egzemplarzy kwartalnik „Globetrotter” czy organizowane corocznie „testiwale”. W połączeniu z ciekawym designem sklepów, umożliwiającym łatwe przejrzenie i przetestowania szerokiej oferty, strategia ta sprawia, że mimo popularności handlu e-commerce placówki stacjonarne sieci są chętnie odwiedzane – nie tylko przez klientów, ale także ciekawych spektakularnych widoków turystów.

Teraz dzięki niedawnej modernizacji oświetlenia w słynącej z niesamowitego wystroju placówce w Kolonii ekspozycja jest jeszcze lepsza, a wrażenia gości jeszcze bardziej pozytywne.

- „To najlepszy sklep outdoorowy, w jakim kiedykolwiek byłem. I to nie tylko ze względu na asortyment. To design sprawia, że wizyta tutaj robi takie wrażenie”.

- „Warto wpaść popatrzyć, nawet jeśli nie chcesz nic kupić. Nigdy wcześniej nie byłem w sklepie z basenem, a tutaj – ze wszystkich kondygnacji masz widok na umieszczony centralnie zbiornik, w którym można testować sprzęt do wody”.

- „Jest tam nawet mroźnia z kamerą termiczną, w której można wypróbować, jak w zimowych warunkach sprawdzają się kurtki. Widzieliście gdzie indziej coś takiego?” – to kilka wyimków z wypowiedzi użytkownicy serwisu TripAdvisor.

Sklep został pomyślany tak, żeby wszystko można było wypróbować na miejscu. Praktyczne zastosowanie mają także dekoracyjne na pozór elementy otoczenia. Na brzegu basenu leżą kajaki, które da się w nim od ręki przetestować. Przestrzeń nad zbiornikiem z wodą wykorzystywana jest także podczas organizowanych tu wykładów i prelekcji.

Względom funkcjonalnym podporządkowano także niedawną modernizację instalacji oświetleniowej. Oprawy w technologii HIT zastąpiono nowoczesnymi LED-ami dobranymi tak, żeby ich światło najpełniej odpowiadało wizualnym warunkom panującym na łonie natury. Poprawiono przy tym ekspozycję towarów i zwiększono rolę oświetlenia w kierowaniu klientów do poszczególnych stref.

- Sprzedajemy produkty do użytku podczas rekreacji na świeżym powietrzu, szczególnie zależy nam więc na tym, żeby przywoływać właściwe tej sytuacji warunki jeszcze w sklepie. Teraz kolory są znacznie bardziej widoczne – mówi Oliver Hansen, kierownik oddziału Globetrotter Equipment GmbH. - Kiedyś trudności mogło sprawiać odróżnienie szarości od czerni czy granatu. Dzięki nowemu oświetleniu już się to nie zdarza: towary są optymalnie wyeksponowane i łatwo odróżnialne – podkreśla.

W sklepie zastosowano więc na dużą skalę rozwiązania oświetlenia akcentującego serii Canilo ze specjalistycznej linii oświetlenia placówek handlowych Grupy Trilux. - Zainstalowane w oprawach moduły Brilliant Colour charakteryzujące się wskaźnikiem oddawania barw na poziomie 97 sprawiają, że eksponowane z ich użyciem produkty wyglądają niemal identycznie jak w naturalnym świetle dziennym – tłumaczy Filip Gabryelczyk, menadżer sprzedaży segmentu retail Trilux Polska. – Dzięki nowej instalacji udało się także wyeliminować zbędne cienie i wizualnie wyróżnić preferowane trasy przez sklep – dodaje.

- Widzimy także, że skutecznie prowadzeni światłem klienci przemieszczają się do swoich upatrzonych celów szybciej i w większym skupieniu. Ten czynnik może mieć pozytywny wpływ na sprzedaż – dodaje Oliver Hansen.

Prócz poprawy jakości światła modernizacja przynosi oszczędności na kosztach eksploatacji. Dzięki efektywności energetycznej zastosowanych rozwiązań w technologii LED poddane modernizacji oddziały w Hamburgu i Kolonii zaoszczędziły około 25% energii.

 

Katarzyna Pierzchała 3584 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.