Henkel testuje w Rossmannie butelki wielorazowego użytku

Producent proszku Persil czy żeli pod prysznic Fa testuje w Czechach automaty do napełniania produktami butelek wielorazowego użytku.

Celem producenta jest wprowadzanie do obrotu mniejszej liczby plastikowych opakowań.

- Wraz z naszym partnerem Rossmannem rozpoczęliśmy projekt pilotażowy w listopadzie ubiegłego roku - informuje rzeczniczka Henkla w wywiadzie udzielonym Lebensmittel Zeitung.

Automaty oferują różne produkty do prania i czyszczenia oraz kosmetyki, m.in. detergenty Persil, środki zmiękczające tkaniny, detergenty do mycia naczyń, szampony i żele pod prysznic marki Nature Box, a także mydło do rąk Fa.

Klienci otrzymują w sklepie butelkę odpowiedniego produktu w postaci pojemnika, który może być użyty kilka razy. Henkel testuje obecnie tę koncepcję w różnych sklepach Rossmanna w Pradze, Pardubicach, Libercu, Brnie i Czeskich Budziejowicach. Firma nie chce ujawnić, czy automaty pojawią się także w innych krajach.
Henkel podjął zobowiązanie wprowadzenia do 2025 r. opakowań w 100% nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego użycia. Dotychczas osiągnął poziom 80%.

Szacuje się, że w Polsce recyklingowi podlega 38% opakowań z tworzyw sztucznych, jednak nie wiadomo, ile to jest w przypadku opakowań po kosmetykach i chemii gospodarczej. Nikt nie zbadał nawet, jaki procent opakowań po kosmetykach i chemii gospodarczej w ogóle zdatny jest do recyklingu. Problem dostrzega Unia Europejska − w styczniu 2018 r. opublikowano strategię dotyczącą tworzyw sztucznych, której celem jest zwiększenie użycia materiałów z recyklingu i zagwarantowanie całkowitej przydatności do ponownego użycia opakowań stosowanych na rynku UE do roku 2030.

Rozwiązania systemowe są konieczne, ponieważ jeszcze do niedawna branża kosmetyczna niewiele uwagi poświęcała kwestii wpływu opakowania na środowisko naturalne, co się jednak zmienia, a rozwiązanie testowane w Czechach przez Henkla jest tylko jedną z wybranych tego typu inicjatyw. 

Koncerny nawiązują na przykład współpracę z Loop, platformą e-commerce stworzoną wokół idei gospodarki o obiegu zamkniętym przez spółkę TerraCycle, międzynarodowego lidera w sektorze recyklingu. Platforma oferuje m.in. możliwość odbioru zużytych produktów bezpośrednio od konsumentów w celu ich ponownego przetworzenia lub użycia. Z platformą współpracuje wiele globalnych marek takich jak Pantene, Tide, Cascade czy Oral-B.

Magdalena Weiss 2283 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }