IKEA coraz śmielej wprowadza roślinne alternatywy dla mięsa

W restauracjach IKEA można zjeść nowe danie roślinne: penne z wegańskim sosem bolońskim i "roślinnym" mięsem. Receptura potrawy powstała we współpracy z The Vegetarian Butcher - marką Unilevera.

Jest to kolejny bezmięsny posiłek w ofercie IKEA, która wcześniej wprowadziła m.in. roślinne klopsy, wege hot dogi i lody. W ten sposób IKEA realizuje cele zrównoważonego rozwoju i odpowiada na oczekiwania klientów dotyczące etycznej i bardziej ekologicznej konsumpcji.

Na świecie coraz więcej osób deklaruje, że stara się zmniejszać spożycie mięsa, którego produkcja jest wielokrotnie bardziej emisyjna od roślinnej. Coraz większa ilość konsumentów chce także jeść tak, aby nie sprawiać cierpienia zwierzętom. Ten globalny trend zyskuje popularność także w Polsce. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi w maju 2019 r. w ramach kampanii Roślinnie Jemy, aż 73% rodzimych konsumentów jest skłonnych ograniczyć spożycie mięsa na rzecz jego roślinnych alternatyw – o ile będą one spełniać ich oczekiwania co do korzystnego wpływu na zdrowie, smaku oraz ceny.

– W IKE śledzimy globalne trendy – deklaruje Tomasz Jachimczak, country commercial & range manager z IKEA. – Dlatego wprowadzamy w naszych restauracjach roślinne opcje. Liczymy na to, że nowe penne z wegańskim sosem bolońskim, przygotowane we współpracy z The Vegetarian Butcher, przypadnie do gustu gościom restauracji IKEA – dodaje.

Produkty marki The Vegetarian Butcher (w wolnym tłumaczeniu wegetariański rzeźnik) tworzą artykuły roślinne, które według producenta, niczym nie ustępują pod względem tekstury i smaku mięsu zwierzęcemu. – Jest stworzone przez miłośników mięsa dla miłośników mięsa, dzięki czemu dostarcza takich samych doświadczeń smakowych, co klasyczne mięso - tłumaczy Adrian Kociemba, food service marketing Lead North&East Europe, Unilever.

Odwzorowywanie smaku mięsa to z jednej strony, odpowiedź na potrzeby konsumentów – badania wskazują bowiem, że aż 89% bezmięsnych posiłków jest wybieranych przez osoby nie będące wegetarianami. Z drugiej zaś to ukłon w stronę szefów kuchni, którzy poszukują składników i półproduktów roślinnych, które w prosty sposób mogą włączyć w swoje menu.

Nowe trendy w gastronomii sprawiają, że roślinne menu jest coraz częściej obecne w różnych konceptach restauracyjnych i bardziej pożądane przez gości. Współpraca IKEA z The Vegetarian Butcher to odpowiedź na te trendy oraz na zmieniający się świat, w którym goście coraz większą wagę przykładają do dbania o swoje zdrowie, środowisko i dobrostan zwierząt.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.