Pokazywane w serwisie treści mają charakter informacji o produktach dostępnych na rynku a nie ich reklamy w rozumieniu Ustawy o wychowaniu w trzeźwości (Dz. U. 2012 poz. 1356). Oświadczam, że mam ukończone 18 lat i chcę zobaczyć pełną wersję artykułu.
Tak, pokaż artykuł Nie wyrażam zgody

5 tys. sklepów przyjmuje butelki zwrotne bez paragonu

Akcja "Daj butelce drugie życie" nabiera tempa. Klienci mogą oddać butelki po piwie bez paragonu już w ponad 5 tys. sklepów na terenie całej Polski. Grupa Żywiec zachęca kolejne sklepy do dołączania się do akcji.

W ramach akcji konsumenci mogą zapomnieć o paragonie i oddawać butelki zwrotne marek Grupy Żywiec (Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Brackie i EB) w wybranych punktach sprzedaży. Za każdą butelkę zwrotną oddawaną do sklepu bez paragonu konsumenci mogą otrzymać 0,35 zł, nawet jeśli kupili butelki w innym sklepie. Już dziś butelki zwrotne bez paragonu można oddać w ponad 5 tysiącach sklepów oznaczonych logotypem kampanii „Daj butelce drugie życie”. Mapa sklepów dostępna jest na stronie https://zwrocbutelke.pl/.

Grupa Żywiec zachęca właścicieli sklepów do dołączania do akcji, bycia eko i przyciągania nowych klientów. – Do akcji można łatwo dołączyć za pomocą formularza na stronie zwrocbutelke.pl/sklepy. Po dołączeniu sprzedawcy otrzymują pakiet materiałów reklamowych, dzięki którym klienci łatwo rozpoznają sklep, a punkt sprzedaży zostanie oznaczony na specjalnie przygotowanej na potrzeby kampanii mapie – mówi Magdalena Brzezińska, kierownik działu spraw korporacyjnych Grupy Żywiec.

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Grupy Żywiec największą barierą konsumentów przy oddawaniu butelek jest paragon. Tymczasem butelka zwrotna to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w jakim dostępne jest piwo. Może być użyta nawet do 25 razy, a czas jej życia trwa nawet do 5 lat. Dlatego zamiast wyrzucać, warto dawać jej kolejne życie.

Jak skomentował Krzysztof Niemczyk, właściciel sklepu, który zdecydował się dołączyć do akcji, najważniejszą cechą, która skłoniła placówkę do udziału w tej akcji, jest ekologia. - Wszyscy mówimy o tym, że trzeba oczyścić nasze otoczenie. Z drugiej strony sklep ma możliwość rozwoju: pojawiają się ludzie z regionu całego miasta i oddają u nas butelki, a to oznacza zdobywanie nowych klientów – tłumaczy. 

 

Katarzyna Pierzchała 3136 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }