W sklepie z ... Mariuszem Chrobotem z CEDC

- Irytują mnie skutki wprowadzenia przepisu o ograniczeniach handlu w niedziele, które dotykają zarówno detalistów, jak i kupujących - mówi Mariusz Chrobot, dyrektor generalny CEDC International.

Pytamy top managerów o ich doświadczenia zakupowe - co ich pozytywnie i negatywnie zaskakuje, a przy okazji podpowiadamy, na co warto zwrócić uwagę będąc detalistą. Swoimi wrażeniami jako pierwszy dzieli się z nami Mariusz Chrobot, dyrektor generalny CEDC International.

"Handel": Jaki sklep pana ostatnio zaciekawił i co w nim pana przyciągnęło?
Po powrocie do Polski z Węgier, gdzie przez wiele lat pracowałem, przyznaję, że interesują mnie wszystkie  rodzaje sklepów. Z pewnością wyróżniają się placówki typu convenience, które mogą imponować tempem rozwoju i powszechną dostępnością. Moją uwagę zwróciły także lokalne formaty dyskontów. Te dwa rodzaje sklepów nie są praktycznie obecne na Węgrzech i poznanie ich było nowym, ciekawym doświadczeniem.

Mariusz Chrobot: Jak często robi pan zakupy?
Najczęściej robię zakupy raz lub dwa razy w tygodniu.

W którym dziale najchętniej się pan zatrzymuje?
Ze zrozumiałych względów jest to dział alkoholowy. Zawsze interesuje mnie, jaki asortyment naszych produktów znajdę na półce oraz w jaki sposób jest on eksponowany. Oczywiście przy okazji podglądam też, co proponuje konkurencja – myślę, że szef każdej firmy alkoholowej zachowuje się na stoisku alkoholowym dokładnie w ten sam sposób.

Co denerwuje pana w sklepach?
Irytują mnie skutki wprowadzenia przepisu o ograniczeniach handlu w niedziele, które dotykają zarówno detalistów, jak i kupujących. Z jednej strony mamy tłumy kupujących w soboty, blokujące samochodami całe dzielnice miast, z drugiej – ogromne utrudnienia dla handlu, zwłaszcza małoformatowego, ale też dla dużych sieci z zamkniętymi w niedziele sklepami w centrach handlowych.

Co jest w pana odczuciu najważniejsze w placówce handlowej?
Wymieniłbym trzy elementy: asortyment, obsługę klienta oraz ekspozycję. W przypadku naszej branży atrakcyjność ekspozycji ma bardzo duże znaczenie, niezależnie od formatu sklepu. Alkohole można pięknie zaprezentować zarówno na dużych stoiskach w handlu nowoczesnym, jak i w sklepach małoformatowych – wykorzystując specjalne ekspozytory, listwy LED czy lodówki na ladę.

W jaki sposób pan płaci?
Preferuję płatności bezgotówkowe.

Jeśli byłby pan kierownikiem sklepu, na co szczególnie zwróciłby pan uwagę?
W pierwszej kolejności zwróciłbym uwagę na dostępność i ekspozycję Żubrówki, Soplicy oraz innych alkoholi z oferty CEDC. A mówiąc poważnie: skupiłbym się na kwestiach, na których przede wszystkim zależy kupującym.  Mam na myśli jakość obsługi czy asortyment sklepu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.