Makro podsumowuje 25 lat na rynku

29 hal, platformy dystrybucyjne, operator sieci franczyzowej Odido, liczne szkolenia i warsztaty dla klientów - to tylko wybrane osiągnięcia firmy Makro Polska, obecnej na polskim rynku już ponad 25 lat.

Sieć hurtowni Makro od przeszło 25 lat obsługuje klientów m.in. z branży gastronomicznej (dedykowana jest im 220-osobowa grupa pracowników w terenie) oraz z sektora tradycyjnego handlu, którzy mogą liczyć na wsparcie 100 przedstawicieli.

Obecnie działa 29 hal Makro. W każdej z nich jest ponad 35 tys. produktów, w tym wiele towarów regionalnych. Obok hal działają dwie platformy dystrybucyjne zlokalizowane w Pruszkowie i Mirkowie. Magazyny logistyczne usytuowane są w kluczowych lokalizacjach Polski w celu zagwarantowania najwyższej jakości usług dla klientów z sektora gastronomicznego. Sieć hurtowni ma za sobą rekordowy rok w kanale dostaw. Klienci złożyli w tym czasie ponad 88 tys. zamówień, a firma dostarczyła im blisko 200 tys. ton produktów.

Makro jest też operatorem sieci franczyzowej Odido, która zrzesza pod swoim szyldem blisko 2500 sklepów w całej Polsce. Daje właścicielom możliwość korzystania z rozwiązań marketingowych, specjalnych ofert promocyjnych, dedykowanych cen zakupu lub gotowych rozwiązań typu bistro, kącik kawowy czy food to go.

Sieć hurtowni oferuje klientom również wiele rozwiązań i kanałów komunikacji, takich jak: aplikacja mobilna, cyfrowa platforma wspomagająca widoczność w sieci, narzędzie do rezerwacji stolików online w lokalach gastronomicznych oraz bezpłatne założenie witryny internetowej – do tej pory utworzyła dla klientów ponad 14,5 tys. stron internetowych.

Firma dysponuje również nowoczesnym systemem zamówień, który obejmuje kompleksowo każdy etap zakupu. Opiera się on na autorskiej platformie, gwarantującej realizację zamówienia w 24 godziny. Od ponad roku aktywne są także strony internetowe dedykowane klientom sektora gastronomicznego – Makro dla gastronomii oraz tradycyjnego handlu – Makro dla handlu.

Integralnym elementem współpracy firmy z klientami sektora gastronomicznego są liczne szkolenia i warsztaty kulinarne oraz spotkania integrujące branżę. W Akademii Inspiracji w Warszawie i Krakowie klienci pod okiem ekspertów i szefów kuchni mogą rozwijać swoje umiejętności, wiedzę asortymentową oraz kompetencje potrzebne do prowadzenia własnej firmy. Sieć hurtowni zaprasza również do Studia Kulinarnego w warszawskiej hali przy Alejach Jerozolimskich. W kuchni pokazowej klienci bezpłatnie mogą m.in. przetestować produkty oraz za pomocą szefów kuchni stworzyć nowe menu.

Makro organizuje ponadto cykliczne regionalne spotkania branżowe, m.in. Historyczny Stół Kulinarny, warsztaty Szef dla Szefów, Super Sklep spotkania dla właścicieli sklepów czy Handel jest kobietą. Umożliwia w ten sposób nawiązywanie dialogu z ekspertami i poszerzanie wiedzy na temat trendów. Od dwóch lat prowadzi ogólnopolski program Polskie Skarby Kulinarne, w ramach którego szefowie kuchni, kucharze i restauratorzy poszerzają wiedzę na temat rodzimej kuchni.

Makro Polska wspiera także przyszłych kucharzy poprzez program edukacyjny Szef dla Młodych Talentów, dzięki któremu tworzy uczniom możliwości nauki pod okiem czołowych szefów kuchni. W jubileuszowym roku sieć hurtowni po raz czwarty zaprosiła przedsiębiorców do wspólnego świętowania w ramach Dnia Własnego Biznesu.

 

Katarzyna Pierzchała 3308 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.