Marketplace Academy 2020

Konferencja zdradzająca tajniki handlu elektronicznego odbędzie się w dniach 22 i 23 stycznia w Warszawie.

W trakcie trwania dwudniowego wydarzenia, które skupiać się będzie na zagadnieniach związanych ze sprzedażą za pośrednictwem międzynarodowych platform marketplace, odbędą się liczne warsztaty i wykłady branżowych ekspertów z Polski i zza granicy.

Wydarzenie będzie miało charakter szkoleniowy i odbędzie się w warszawskim Digital Knowledge Village.

- Planujemy dokonać konfrontacji teorii z praktyką, wykorzystując w tym celu m.in. wiedzę i doświadczenie prelegentów, reprezentujących cztery największe marketplace-y Europy. Wystąpienia będą skoncentrowane na praktyce. Obecnym na spotkaniu gościom chcemy przekazać tak wiele wiedzy, jak to tylko możliwe – mówi Aleksandra Szarmach.

– To nie wszystko, podczas wydarzenia analizowane będą również problematyczne sytuacje, które spotkały polskich przedsiębiorców i historie ich sukcesu na zagranicznych rynkach, które odnieśli na platformach sprzedażowych – dodaje chief marketing & sales officer Nethansy, organizatora konferencji Marketplace Academy 2020.

Według danych zebranych przez firmę badawczą Statista w 2019 r. sprzedaż detaliczna handlu elektronicznego na całym świecie wyniosła ponad 3,5 bln USD, a to nie koniec dobrych wieści dla zwolenników handlu online – prognozowane przychody wzrosną niemal dwukrotnie do 6,5 bln USD w 2022 r. Zainteresowanie tą formą robienia zakupów wykazują również rodzimi konsumenci – według raportu firmy Gemius, wśród 27,5 mln internautów w Polsce, aż 62% deklaruje, że kiedykolwiek dokonało zakupów przez Internet. Nic więc dziwnego, że firmy coraz mocniej interesują się tą formą budowania sieci sprzedaży.

Zaplanowana przez Nethansę inicjatywa potrwa pełne dwa dni. W tym czasie odbędą się liczne prelekcje i praktyczne warsztaty, które pomogą uczestnikom w prowadzeniu skutecznej sprzedaży w internecie. Co zyskują firmy, realizując ten model sprzedaży?

– Wchodząc na platformy, takie jak Amazon czy eBay, sprzedasz więcej produktów, zwiększysz rotację towarów i wygenerujesz nawet o kilkadziesiąt procent większe obroty. Dziś obecność w sieci to nie dodatkowy element wyróżniający Twoją ofertę. To konieczność, bez której ciężko zachować konkurencyjność, a czesto nawet, utrzymać się na rynku – mówi Aleksandra Szarmach z Nethansy.

Na rynku pojawiły się już próby organizacji podobnych spotkań, jednak ich formuła mocno odbiegała od oczekiwań odbiorców. Przygotowując się do wydarzenia firma Nethansa przeprowadziła krótkie badanie wśród polskich przedsiębiorców oraz e-commerce managerów. Respondentów zapytano o to, czego oczekują od tego typu wydarzeń i czego ich zdaniem brakowało w dotychczasowych inicjatywach, w jakich brali udział. Aż 9 na 10 osób wskazywało na zbyt krótkie (często po 15/20 min) prelekcje, które miały zbyt teoretyczny charakter i niedostatecznie omawiają problem, a kolejnym prezentacjom brakuje wartościowej treści i gotowych rozwiązań.

Marketplace Academy ma przyjąć zupełnie nową formułę, opartą przede wszystkim o wymianę praktycznych doświadczeń i dostarczanie pełnego know-how. Dlatego organizator zdecydował się na zaproszenie wykwalifikowanych i doświadczonych gości zza granicy oraz pracę w małych, kameralnych grupach ćwiczeniowych podczas warsztatów. Wszystko to ma za zadanie pomóc w skutecznym budowaniu wirtualnej sieci sprzedaży.

Podczas wydarzenia nie zabraknie również fachowej wiedzy, która pomoże firmom skutecznie przygotować się na nadchodzące lata, budując strategię opartą o najnowsze trendy na 2020 rok. Plan obejmuje wystąpienia prelegentów angielsko, niemiecko i polskojęzycznych, ale cała konferencja prowadzona będzie z tłumaczeniem, co ma zapewnić komfortową komunikację i bezproblemowy odbiór treści.

Podczas obydwu dni wydarzenia przewidziany jest catering na restauracyjnym poziomie oraz wieczorne afterparty.

Rezerwacji można dokonać za pośrednictwem strony internetowej: http://marketplaceacademy.eu/

Joanna Hamdan 10490 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.