Jedz więcej europejskich owoców

Pod takim hasłem ruszyła kampania promująca konsumpcję europejskich owoców w Europie.

Sześć spółdzielni rolniczych z Grecji i z Cypru nawiązało współpracę na rzecz promocji konsumpcji europejskich owoców na trzech rynkach – greckim, niemieckim i polskim.

Kampania promuje najsłynniejsze greckie i cypryjskie owoce takie jak: kiwi, winogrona, wiśnie, brzoskwinie, morele, pomarańcze i mandory.

Akcja obejmuje szereg działań edukacyjnych i promocyjnych, skierowanych do ogółu społeczeństwa, do opiniotwórców, studentów i specjalistów branży HoReCa.

Mają one na celu promowanie spożywania europejskich owoców dla zrównoważonej diety oraz zwiększenie udziału europejskich owoców na rynku. Szczególną uwagę w kampanii poświęcono edukacji szkolnej, której celem jest zwiększenie świadomości wśród uczniów greckich, niemieckich i polskich dotyczącej konieczności włączania świeżych owoców do diety.

Inicjatywa jest realizowana w ramach programu „Promowanie spożycia owoców w Unii Europejskiej – EU Fruits” i finansowana jest z funduszy Unii Europejskiej. Partnerami uczestniczącymi w projekcie są: Spółdzielnia Rolnicza NESPAR, Spółdzielnia Rolnicza NESTOS, Spółdzielnia Rolnicza Velvento „Dimitra”, Stowarzyszenie Rolnicze Flamouria, Spółdzielnia Rolnicza Producentów Winogron Pagaio „Symvolo” oraz  Cyprofresh Cyprus SEDIGEP.

Producenci spółdzielni rolniczych z Grecji i Cypru wspólnie z EU Fruits wezmą także udział w targach Fruit Logistica, które odbędą się na początku 2020 roku w Berlinie. Odwiedzający będą mieli okazję spotkać się z delegacją z Grecji i Cypru oraz porozmawiać o produktach.

Więcej informacji na www.europeanfruits.eu.

Joanna Hamdan 13995 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.