Do 2024 r. globalny rynek spożywczy wzrośnie o jedną czwartą

Według firmy badawczej IGD globalny detaliczny rynek spożywczy rośnie w ciągu najbliższych pięciu lat o 24%, generując dodatkowe 2,2 biliona dolarów sprzedaży.

Za połowę tego wzrostu odpowiadać będą kraje azjatyckie, Europa za 16%, natomiast Ameryka Północna za 12%.

Według danych IGD w Ameryce Łacińskiej tempo wzrostu uległo w 2019 roku spowolnieniu, ale analitycy spodziewają się rychłego odbicia dzięki poprawie wyników Brazylii.
- Łącznie Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania i Wielka Brytania będą odpowiadały za prawie dwie trzecie całej nowej sprzedaży wygenerowanej w latach 2019-2024” - komentuje Jon Wright, szef EMEA w IGD. - Kołami zamachowymi nowej sprzedaży w Europie Zachodniej będą dyskonty i handel internetowy, które zyskają udziały w rynku kosztem hiper- i supermarketów. Większą sprzedaż generować będą Aldi i Lidl, ale także liderzy lokalnych rynków, tacy jak REMA 1000, Netto czy Eurospin - dodaje.

W jego ocenie w Europie Środkowo-Wschodniej kanał dyskontowy będzie prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu sprzedaży w ciągu najbliższych pięciu lat.

- Piatieroczka X5 w Rosji, Lidl w całym regionie i Biedronka w Polsce będą nadal uruchamiać nowe sklepy do 2024 r., umożliwiając nowym klientom dostęp do ich oferty - mówi.

W Azji za większość wzrostu sprzedaży odpowiadać będą Chiny, Indie, Japonia i Indonezja, a Chiny wyprzedzą Stany Zjednoczone na pozycji największego na świecie rynku spożywczego w 2022 roku.

Zdjęcie: Shutterstock

Magdalena Weiss 2288 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }