Z Kalifornii na świąteczny stół

W grudniu br. handel liczy na udane zakupowe szaleństwo. Pomóc mają aż trzy handlowe niedziele i świąteczna gorączka. Jak co roku na stołach nie zabraknie lubianych przez konsumentów suszonych śliwek.

Z archiwalnych badań California Prune Board, wynika, że ponad połowa ankietowanych (51%), kupuje śliwkę suszoną właśnie w okresie świątecznym. Ta tendencja utrzymuje się od lat, choć również wyraźnie widać, że popularyzuje się trend konsumowania tego owocu przez cały rok – na co dzień w kuchni, czy w formie przekąski. Dodatkowo za sprawą licznych inicjatyw branży z Kalifornii, konsumenci wciąż odkrywają różnorodność kulinarną śliwki kalifornijskiej.

Suszona śliwka mocno wpisuje się w świąteczne tradycje kulinarne Polaków. Konsumenci kupują śliwki w grudniu, ponieważ są ważnym składnikiem świątecznych dań – takich jak pasztety, rolady, ryby, słodyczce a nawet pierogi. Lecz nie tylko. Kiedy beztroski czas świętowania minie, śliwki suszone pokazują swoją prawdziwą odżywczą moc przez cały rok, dlatego że zawierają ważne witaminy, minerały i błonnik.

- W ostatnich latach razem z polskimi szefami kuchni, blogerami i dziennikarzami kulinarnymi przetestowaliśmy liczne przepisy na świąteczne dania ze śliwką kalifornijską. Tym bogatym archiwum, dzielimy się z konsumentami, aby w pełni mogli korzystać z licznych, śliwkowych możliwości kulinarnych. To tylko część naszej pracy na rzecz rozwoju rynku. Śliwki kalifornijskie znajdują również zastosowanie w branży spożywczej na całym świecie. Rozwijamy wiele intersujących projektów aby ten wysokiej jakości owoc był częścią znakomitych produktów - mówi Kevin Verbruggen, nowy dyrektor marketingu w California Prune Board (Europe).

Dlatego branża śliwki kalifornijskiej będąca światową potęgą w produkcji suszonych śliwek inwestuje w badania żywieniowe, jak również w przedsięwzięcia prowadzące do odkrywania kolejnych zastosowań śliwek kalifornijskich w biznesie spożywczym. W ramach najnowszego projektu, na amerykańskim rynku pojawił się innowacyjny baton energetyczny Fourpoints. Oryginalne śliwki kalifornijskie odegrały w tym produkcie kluczową rolę, wnosząc świeży smak oraz wyjątkowe właściwości odżywcze stanowiące dobre źródło energii.

Obecnie Kalifornia odpowiada za 99% produkcji suszonej śliwki w USA oraz zaspokaja 40% światowych dostaw tego owocu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.