InPost wprowadza obsługę klienta przez Asystenta Google

Rozmowę zaczyna się od wywołania bota o nazwie ChatBot Mat frazą "Porozmawiaj z InPost".

Klienci mogą zapytać m.in. o status przesyłki, najbliższy paczkomat, a także numer do kuriera. Ten sam bot jest dostępny także na Messengerze, wraz ze wszystkimi swoimi funkcjonalnościami.

 – ChatBot Mat spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem klientów – dążymy do jego udoskonalenia. Dlatego zdecydowaliśmy się na użycie go w kolejnym kanale kontaktu – Asystencie Google. Jestem przekonany, że to rozwiązanie sprawi, że nasza usługa będzie bardziej dostępna i wygodna m.in. dla osób z niepełnosprawnościami – wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPostu. – Chcemy rozwinąć aplikację tak, aby w przyszłości bot sam przesyłał do użytkowników każdą zmianę statusu paczki, informacje o nowych usługach, itp. Jesteśmy doskonale przygotowani na szczyt świąteczny – zarówno dzięki rozbudowanej infrastrukturze, ułatwieniom technologicznym, takimi jak otwieranie paczkomatu aplikacją – bez potrzeby dotykania ekranu maszyny, a także dodatkowym Punktom Obsługi Paczek – dodaje Rafał Brzoska.

ChatBot Mat pomoże klientowi zlokalizować paczkę m.in., gdy wybrany przez niego paczkomat jest przepełniony lub uszkodzony, a także gdy nie odebrano przesyłki w paczkomacie w ciągu 48 godzin. Paczka nie powróci wtedy do oddalonego o wiele kilometrów oddziału InPost, lecz do Punktu Odbioru Paczek (POP) – skąd będzie można ją odebrać.

W listopadzie 2019 r. InPost zawarł bezpośrednią umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Od 21 listopada 2019 r. klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w paczkomatach w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych.

W 2020 r. InPost będzie dysponować już 10 sortowniami i centrami logistycznymi – czterema powierzchniami od Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także nowoczesnymi obiektami w parkach logistycznych MLP Poznań West, MLP Gliwice i MLP Wrocław West.

 

 

Magdalena Weiss 2656 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.