Nestlé wprowadza Nutri-Score w Europie

W pierwszej połowie 2020 r. Nestlé rozpocznie umieszczanie oznakowania wartością odżywczą w systemie Nutri-Score na opakowaniach swoich produktów. Pierwsze wdrożenia nastąpią w Austrii, Belgii, Francji, Niemczech i Szwajcarii.

Nutri-Score to dobrowolne rozwiązanie funkcjonujące w ramach znakowania FOP (z przodu opakowania). Klasyfikuje ono żywność według jej profilu żywieniowego. Jest to system kolorowych oznaczeń ze skalą od A (zdrowszy wybór) do E (mniej zdrowy wybór).

Nestlé rozpoczyna wprowadzanie Nutri-Score od krajów, których władze już wspierają ten system. Na pozostałych rynkach firma nadal będzie angażować się w prace umożliwiające osiągnięcie możliwie najlepszego rozwiązania. Jednak wprowadzenie Nutriscore będzie możliwe w tych krajach, które notyfikowały ten system w Komisji Europejskiej.

Oznaczenie Nutri-Score pojawi się na opakowaniach całej gamy produktów Nestlé, jak chociażby produkty roślinne marki Garden Gourmet, mleko o smaku czekoladowym Nesquik, pizza Buitoni, kawa Nescafé, produkty do gotowania Maggi i batony KitKat.

- Zamierzamy oferować konsumentom jedną z najzdrowszych propozycji w każdej kategorii produktów. Dzięki Nutri-Score będziemy lepiej analizować nasze postępy w tej dziedzinie – mówi Marco Settembri, CEO Nestlé na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Północną. - Jestem dumny, że Nestlé jest pierwszą firmą, która w Europie wprowadziła Nutri-Score na taką skalę. Jesteśmy przekonani, że to właściwy krok naprzód – podkreśla.

Monique Goyens, dyrektor generalna BEUC, tak komentuje decyzję koncernu: - Europejska Organizacja Konsumentów (BEUC) pochwala decyzję Nestlé o szerokim wprowadzeniu Nutri-Score. Badania przeprowadzone w kilku krajach rzeczywiście pokazują, że Nutri-Score jest obecnie najskuteczniejszym systemem pomagającym konsumentom w dokonywaniu zdrowszych wyborów - wyjaśniła. - Dlatego uważamy go za ważne narzędzie przyczyniające się do rozwiązania kryzysu otyłości. Możemy jedynie zalecić innym firmom pójście za doskonałym przykładem Nestlé i umieszczenie oznakowania Nutri-Score na swoich produktach - podsumowała.

Ambitny plan wdrożenia oznaczeń na opakowaniach stanowi kolejny krok po tym jak w czerwcu 2019 r. Nestlé ogłosiło poparcie dla Nutri-Score w Europie kontynentalnej, mające na względzie wsparcie europejskich i lokalnych programów zdrowia publicznego.

- Poprzez Nutri-Score chcemy umożliwić konsumentom podejmowanie świadomych wyborów w kierunku zdrowszej diety – tłumaczy Marco Settembri. - Przyspieszamy również transformację naszych produktów i wprowadzamy na rynek więcej takich, które mają mniejszy wpływ na środowisko oraz przyczyniają się do zrównoważonej diety. Obejmują one więcej produktów pochodzenia roślinnego – wyjaśnia i zapowiada, że w ciągu kolejnych dwóch lat Nestlé wprowadzi Nutri-Score na opakowaniach wszystkich swoich kategorii produktowych.

 

Katarzyna Pierzchała 3069 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }