InPost - 10 sortowni w Polsce w przyszłym roku

InPost podpisał kolejne umowy z MLP Group. W ramach współpracy InPost wynajmie ponad 8,8 tys. mkw. powierzchni w parku logistycznym MLP Gliwice oraz ponad 8,6 tys. mkw. w MLP Wrocław West. Rozpoczęcie prac sortowni planowane jest na drugą połowę 2020 r.

W 2020 r. InPost będzie dysponować już 10 sortowniami i centrami logistycznymi – czterema powierzchniami od Panattoni Europe, dotychczasową, rozbudowaną centralną sortownią w parku magazynowym P3 Piotrków, dwiema sortowniami w nowych parkach logistycznych 7R Park Sosnowiec oraz 7R Park Warszawa, a także obiektami w parkach logistycznych MLP Poznań West, MLP Gliwice i MLP Wrocław West.

Na tym nie koniec. InPost planuje dalszy dynamiczny wzrost, dlatego konieczna jest rozbudowa infrastruktury.

- W całej Polsce mamy już 6000 paczkomatów InPost, a obsługiwane wolumeny rosną znacznie powyżej dynamiki wzrostu całego rynku – wskazuje Rafał Brzoska, prezes InPost. - Dlatego tworzymy rozbudowaną infrastrukturę logistyczną, która umożliwi maksymalne skrócenie czasu dostaw przesyłek do odbiorcy – tłumaczy i dodaje, że firma szczyci się tym, że paczki są dostarczane w ponad 98% w terminie D+1, a to wysoka poprzeczka nawet dla świetnie zorganizowanych firm kurierskich. - Klienci wybierają InPost właśnie dlatego, że dostawy są szybkie i wygodne – uważa Brzoska.

Wskazuje przy tym, że systematycznie rośnie zapotrzebowanie na usługi InPost – liczba paczkomatów (6000 urządzeń w Polsce) przekroczyła skalę placówek własnych Poczty Polskiej (4600).

We wrześniu MLP Group przekazał pierwszy obiekt o powierzchni 8 800 mkw. w parku logistycznym MLP Poznań West. - Teraz rozszerzyliśmy naszą współpracę o kolejne, bardzo dogodne lokalizacje, w których najemca zamierza zorganizować nowe centrum dystrybucyjne. Łącznie w 2020 r. dostarczymy ok. 25 tys. mkw. powierzchni – zapowiada Agnieszka Góźdź, dyrektor działu sprzedaży w MLP Group S.A.

Podobnie jak w Poznaniu, także w Gliwicach i we Wrocławiu obiekty zostaną wyposażone w powierzchnie typu cross-dock, dedykowane m.in. do sprawnego przeładunku, kompletowania i obsługi przesyłek kurierskich.

- Rozbudowana sieć parków logistycznych należących do MLP Group daje naszym partnerom znakomitą okazję, by organizować swoją działalność we wszystkich kluczowych regionach kraju – podkreśla Agnieszka Góźdź.

W listopadzie InPost zawarł umowę na obsługę dostaw i zamówień z AliExpress, globalną platformą z Grupy Alibaba. Tym samym stał się dla AliExpress strategicznym partnerem w Polsce. Od 21 listopada 2019 r. klienci platformy mogą odebrać przesyłki z Chin w Paczkomatach InPost w całej Polsce. Taka opcja dostawy jest dostępna bezpośrednio na stronach AliExpress podczas dokonywania zakupu, tak jak w polskich sklepach internetowych.

Według danych Gemius z oferty światowego giganta branży e-commerce skorzystał już co ósmy polski internauta – jest on w samej czołówce najczęściej wybieranych platform zakupowych w Polsce.

InPost udostępnił też rozwiązanie pozwalające na zarządzanie Paczkomatem i swoją skrytką z poziomu aplikacji (rozwiązanie jest dostępne w 95% maszyn; pozostałe starsze urządzenia są sukcesywnie modernizowane do najnowszego standardu). Od teraz przy jednym Paczkomacie przesyłki będzie mogło odbierać wiele osób na raz. Strategia GO MOBILE! To kolejny krok w reorientacji branży logistycznej w kierunku mobilności. InPost umożliwi też niedługo nadawanie przesyłek za pomocą aplikacji zainstalowanej w smartfonie.

Od października klienci detaliczni InPost korzystają także z nowego, niższego cennika przesyłek w różnych gabarytach. Zakłada on nawet 20% obniżkę, do 11,99 zł brutto.

Ale to nie wszystko. InPost wprowadził też usługę logistyczną InPost Fullfilment, dedykowaną klientom biznesowym. Firma udostępnia infrastrukturę oraz know-how i wspiera klientów na każdym etapie procesów magazynowych. Jako partner logistyczny oferuje automatyzację całego procesu logistycznego w oparciu o własne doświadczenie.

InPost to największy w Polsce operator logistyczny, w którego zainwestowały amerykańskie fundusze inwestycyjne Advent International i KKR. 

Katarzyna Pierzchała 3069 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }