Przed świętami słodycze świetnie sprzedają się też na ...

... lotniskach. Konsumenci podróżują, aby spotkać się z bliskimi i poszukują upominków, które przypomną ich bliskim stary kraj.

Poza alkoholami, papierosami i perfumami słodycze stanowią na lotniskach wiodącą kategorię.

Wzmożony ruch w tym czasie jest okazją do zwiększenia sprzedaży – konsumenci podróżują, aby spotkać się z bliskimi i poszukują upominków, które przypomną ich bliskim stary kraj. – W okresie bożonarodzeniowym rośnie sprzedaż głównie na małych lotniskach, ponieważ dużo ludzi podróżuje m.in. do Wielkiej Brytanii. – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, kierownik komunikacji korporacyjnej firmy Wedel. – Nasze produkty kupują Polacy odwiedzający rodzinę za granicą, stęsknioną za klasykami takimi jak Ptasie Mleczko, Mieszanka Wedlowska, Torcik Wedlowski, ale również obcokrajowcy wybierający polskie słodycze na pamiątkę.

Wedel na bieżący sezon przygotował ekspozycje i materiały POS, które mają zwracać uwagę klientów i przyciągać wzrok. W tym roku dekoracjami takimi są m.in. samolot z wypadającymi prezentami, zebra ciągnąca sanie czy migające światełka w domkach będących częścią ekspozycji. Dla kluczowych klientów producent przygotował propozycje „szyte na miarę” – np. strefy z nazwą miasta, w którym zlokalizowany jest dany sklep.

– Dla młodszych konsumentów, poza kalendarzem adwentowym osładzającym odliczanie do świąt, szczególnie atrakcyjne są zestawy złożone z kilku produktów, dodatkowo zawierające gadżet np. w postaci opaski z uszami renifera czy kolorowej puszki na dziecięce skarby – wymienia Aleksandra Kusz vel Sobczuk. – Estetów ucieszą natomiast produkty zamknięte w opakowaniach w kształcie dużej bombki, choinki, dzwonka, które można wykorzystać jako dekoracje.

W sezonie świątecznym, oferta produktowa charakteryzuje się innymi niż zazwyczaj połączeniami smakowymi i dodatkami. – Popularne są bakalie, żurawina akcenty pomarańczowe i kawowe, przyprawy korzenne. Częściej pojawia się również alkohol – Wedel oferuje np. Baryłki z orzechówką, z nalewką z czarnej porzeczki i z cytrynówką. Słodyczami w święta częstujemy się wzajemnie, stąd popularność produktów w formacie do dzielenia się tj. duże tabliczki, praliny, czekoladowe cukierki – podaje Janusz Profus, Maestro Czekolady E.Wedel.

O rynku słodyczy czekoladowych przed świętami pisaliśmy m.in. tutaj.

 

 

 

Magdalena Weiss 2242 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }