Lidl zaczyna znakowanie warzyw światłem

Bez opakowania, bez papieru, bez tuszu i kleju, tylko sam produkt - taka forma sprzedaży ekologicznych warzyw i owoców jest możliwa. Udowadnia to sieć Lidl, która wprowadza do sklepów warzywa bio znakowane bezinwazyjnie, naturalnym światłem.

Już od początku grudnia we wszystkich sklepach Lidl pojawią się pierwsze warzywa bio znakowane przy pomocy natural brandingu, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Będą to: Bio dynia piżmowa oraz Bio seler. Metoda naturalnego znakowania jest bezpieczna – w żaden sposób nie oddziałuje na strukturę i wartości odżywcze produktów. Z wykorzystaniem skoncentrowanej wiązki światła na warzywie pojawia się „tatuaż”. W ten sposób warzywa będą dostępne bez opakowań, a informację o tym, że są to produkty bio będą widoczne bezpośrednio na skórce.

- Od początku istnienia farmy realizujemy ideę rolnictwa ekologicznego, w ten sposób klienci Lidla w całej Polsce mają dostęp do świeżych warzyw i owoców bio – mówi Łukasz Gębka, właściciel Farmy Świętokrzyskiej. - Dzięki wieloletniej współpracy z Lidl Polska możemy nieustannie się rozwijać i wprowadzać nowe, innowacyjne rozwiązania. Naszym najnowszym projektem jest natural branding, czyli znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem. Cieszymy się, że właśnie udało nam się, wspólnie z siecią Lidl, wprowadzić na rynek pierwsze produkty oznaczone w ten sposób – podkreśla.

Lidl Polska zadeklarował, że do 2025 r. 100% plastikowych opakowań produktów marek własnych będzie możliwa do recyklingu, jak również że zredukuje zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla o 20%. - Aby to osiągnąć systematycznie pracujemy już dzisiaj. Postawiliśmy pierwsze kroki wycofując ze sprzedaży plastikowe naczynia jednorazowe – wyjaśnia Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication, Lidl Polska.

Do końca 2019 r. firma obniży zużycie plastiku o 800 ton dzięki ograniczeniu materiału PET w butelkach wody Saguaro (442 tony plastiku mniej), czy też stopniowo redukując materiał, z którego produkowane są opakowania mięsa i drobiu (217 ton plastiku mniej). Wyeliminuje także 150 ton plastiku dzięki sprzedaży warzyw i owoców luzem.

- Teraz zdecydowaliśmy się na kolejne, innowacyjne rozwiązanie, wprowadzając wspólnie z Farmą Świętokrzyską natural branding – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz.

Grupa Schwarz, do której należą Lidl i Kaufland, jest jednym z największych detalistów na arenie międzynarodowej. Mając świadomość odpowiedzialności za środowisko, Grupa opracowała całościową strategię REsetPlastic obejmującą pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania po recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowacje i edukację. W ten sposób wizja „mniej plastiku” stanie się rzeczywistością. Znakowanie warzyw światłem wpisuje się w to założenie i może być przełomem w (roz)pakowaniu produktów.

Katarzyna Pierzchała 3076 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }