Nielsen: to produkty świeże przyciągaja do sklepów

Zdaniem klientów produkty świeże, czyli: mięso, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce przeważają w podjęciu decyzji odnośnie miejsca zakupów. Tak wynika z raportu Nielsena “Get it fresh".

Produkty świeże, a w szczególności mięso, wędliny i pieczywo w dużym stopniu decydują o wyborze sklepu. - 83% osób kupujących mięso i 82% kupujących pieczywo deklaruje, że to głównie te produkty miały wpływ na wybór miejsca zakupów. Na zakupy produktów świeżych wybieramy się do dyskontów, jednak pieczywo kupujemy  głównie w piekarniach 37%. Kupując kategorie świeże klienci kierują się przede wszystkim wyglądem, ale co ciekawe, w przypadku mięsa czy wędlin ważne jest również polskie pochodzenie produktu - mówi Alina Krogulec - Kłoss, client consultant w firmie Nielsen.

W przyszłości rola produktów świeżych, jako czynnika wyboru miejsca zakupów, będzie miała jeszcze większe znaczenie: 

- Blisko 40% konsumentów produktów świeżych przewiduje, że będzie spożywać w nadchodzącym roku więcej owoców i warzyw, zaś kolejne blisko 20% planuje spożywać mniej produktów zwierzęcych - dodaje ekspertka.

Produkty te najczęściej kupowane są w dyskontach i sklepach specjalistycznych. 

Raport syndykatowy na temat zwyczajów zakupowych Polaków w kategoriach żywność świeża “Get it fresh” obejmuje 5 kategorii produktów świeżych: owoce, warzywa, pieczywo, wędliny oraz mięso. Raport przygotowany na podstawie danych sprzedażowych RMS, wywiadów grup fokusowych oraz wywiadów online został opublikowany na koniec września br.

Więcej szczegółów z raportu wkrótce.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }