Spar Group: wszystkie sklepy Piotr i Paweł zmienią nazwę na Spar

Spar Group z RPA planuje zbudowanie sieci 400 sklepów w ciągu 5 lat. Bazą do budowania sieci Spar w Polsce będzie Grupa Piotr i Paweł, której większość sklepów zostanie w przyszłym roku poddane rebrandingowi i zmieni szyld na Spar.

Spar Group bardzo mocno angażuje się w polski rynek handlowy. - Ważne są dla nas możliwości współpracy z dużą liczbą niezależnych detalistów, którzy często szukają dużego, wiarygodnego i solidnego partnera – mówi Tomasz Syller, dyrektor zarządzający i członek zarządu Wasz Sklep Spar, operatora sieci Spar na polskim rynku. - Naszą przewagą jest międzynarodowa sieć i doświadczenie. Możemy zapewnić detalistom takie wyroby, które są niedostępne w innych placówkach. Mamy szerokie doświadczenie w sprawnej i efektywnej logistyce dostaw, co oznacza doskonałe i terminowe zatowarowanie sklepów. Dla detalistów to atut, który może istotnie wpływać na ich obroty i zwiększanie bazy klientów – tłumaczy.

W październiku Spar Group sfinalizował umowę przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł. Tym samym zrealizowane zostały założenia planu inwestycyjnego i wykonano decyzję UOKiK-u w sprawie koncentracji sieci.

Tomasz Syller zapowiada, że sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na Spar. W przyszłym roku rebranding ma dotyczyć większości placówek przejętej sieci. Jak dowiedział się portal Handelextra.pl już w pierwszym kwartale 2020 r. zmiany dotkną 20 sklepów zlokalizowanych m.in. w Warszawie, Jankach, Wrocławiu, Trójmieście, Wrocławiu i na Kujawach.

Wiadomo już, że do końca II kwartału przyszłego roku zmiany będą w Galerii Wisła (Płock).  Jak zapowiada Mariusz Czerwiak, dyrektor, dział wynajmu powierzchni handlowych w JLL, działający tu supermarket Piotr i Paweł zmieni szyld i będzie działał pod marką Eurospar. W procesie renegocjacji dotychczasowego kontraktu właścicielowi Galerii Wisła, firmie Invel Real Estate/Castlelake, doradzali eksperci z agencji doradczej JLL, która jest również zarządcą obiektu.

Spar Group podkreśla także, że wspiera Grupę Piotr i Paweł w spłacie zobowiązań i negocjacjach umów. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. W systemie logistycznym jest dostępnych już 6,5 tys. produktów od prawie 500 dostawców. Do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 7,5 tys.

Ponadto sieć zapowiada uruchomienie w przyszłym roku dwóch nowych centrów logistycznych. Prowadzone są już warsztaty z zespołem logistycznym, trwa także analiza potencjalnej lokalizacji. - Nowe centrum będzie uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych dotychczasowej infrastruktury Piotra i Pawła, w tym dwóch centrów magazynowych zlokalizowanych pod Poznaniem i Warszawą – wyjaśnia Tomasz Syller.

Południowoafrykański Spar jest w sporze sądowym z polskim Bać-Polem, dotychczasowym licencjobiorcą marki Spar w Polsce. Kilka rozpraw w Polsce już się odbyło. Sąd Okręgowy w Kielcach zabezpieczył interesy Spar Polska przed nieuprawnionymi działaniami Spar International na terenie Polski, polegającymi na łamaniu warunków umowy licencyjnej. Sąd nakazał Spar International wykonywanie na dotychczasowych warunkach umowy licencyjnej ze Spar Polska oraz zakazał Spar International zawierania lub wykonywania umów, które pozwalałyby na uzyskanie prawa do znaku towarowego Spar na terytorium Polski innemu podmiotowi niż Spar Polska. Branża oczekuje kluczowego wyroku sądu w Amsterdamie. Spar Polska nie komentuje otwarcia przez Spar Group Eurospara w Warszawie.

O pierwszym sklepie Spar Group w Polsce - zlokalizowanym w warszawskim Blue City - jest tutaj.

Katarzyna Pierzchała 3076 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }