Tesco nie marnuje, bo sprzedaje za mniej

Dzięki przecenom produktów, sieć tylko w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy uratowała ponad 15 tys. ton żywności.

W Tesco już od wielu lat półka przecen jest stałym elementem sklepów sieci.

Co miesiąc prawie 2 tys. ton żywności jest sprzedawane w obniżonej cenie, dzięki czemu nie ulega zmarnowaniu. Od początku bieżącego roku finansowego, czyli w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy, Tesco Polska uratowało w ten sposób łącznie ponad 15 tys. ton.

Do najczęściej przecenianych produktów należą warzywa i owoce – każda kategoria w wadze niemal 4 tys. ton oraz nabiał – ponad 1,5 tys. ton.

- Obniżona cena zachęca klientów do zakupów i pozwala ograniczać skalę marnowania w sklepach. Kształtuje także pozytywne zwyczaje - zaczynamy inaczej patrzeć na żywność, którą mamy w domach. Uczymy się efektywnie wykorzystywać produkty ze zbliżającą się datą przydatności, więc zmniejszamy skalę marnowania w naszych domach – podkreśla Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.

Przeceny produktów to tylko jeden z kanałów wpływających na ograniczanie marnowania żywności w sieci.

Gdy nadwyżka żywności nie zostanie sprzedana, a produkty spożywcze wciąż nadają się do spożycia przez ludzi, zostają przekazane najbardziej potrzebujących. Kluczowa wówczas dla Tesco jest współpraca z lokalnymi Bankami Żywności, Caritas Polska i lokalnymi organizacjami charytatywnymi.

Z kolei produkty nie nadające się do spożycia przez ludzi, Tesco przekazuje organizacjom pomagającym zwierzętom - jako "Duża pomoc dla małych przyjaciół".

Joanna Hamdan 9820 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }