96,3% osób nosi własne torby na zakupy [BADANIE]

Właściciel aplikacji Moja Gazetka przeprowadził na początku listopada badanie pt. "Czy jesteśmy eko podczas zakupów?". Wnioski są zaskakujące.

Konieczność troski o środowisko poprzez redukcję ilości wytwarzanych odpadów wydaje się oczywista w obliczu dochodzących zewsząd wiadomości o stanie naszej planety. Czy Polacy należą do osób, które pamiętają o tym podczas codziennych zakupów? Zapytano o to użytkowników aplikacji Moja Gazetka.

Okazało się, że 61,3% respondentów odpowiedziało twierdząco na pytanie, czy stara się wybierać produkty zapakowane ekologicznie. Jednocześnie tylko 26,5% przyznało, że zdarza im się nie kupić produktu, tylko dlatego, że jest zapakowany w plastik. Natomiast 42,9% zadeklarowało, że są w stanie zapłacić więcej za produkt zapakowany ekologicznie.

Dobrą wiadomość niosą liczby na temat wielorazowych toreb. Te własne do pakowania zakupów nosi ze sobą aż 96,3% ankietowanych. Mniej z nich - bo 39,6% - używa wielorazowych woreczków na produkty na wagę.

Respondenci okazali się wrażliwi na problem ograniczonych w oczach konsumenta możliwości recyklingu. Aż 81,6% zwróciło uwagę, że dostępność zwrotnych opakowań powinna być większa. 98,2% uważa też, że automaty do zwrotu butelek z kaucją są zbyt mało powszechne.

W ankiecie dostało się także papierowym gazetkom reklamowym. Zdaniem 91,1% badanych powinny być drukowane w mniejszym nakładzie, a 95,9% sądzi, że druk takich materiałów powinien odbywać się z wykorzystaniem wyłącznie papieru z recyklingu.

Padło też pytanie o jedzenie ekologiczne. Aż 49% ankietowanych podczas codziennych zakupów sięga po żywność ekologiczną, jeśli jest tylko dostępna. 52,1% badanych owoce, warzywa i jajka częściej kupuje na bazarach niż w supermarketach.

26,4% okazjonalnie robi zakupy w sklepach ze zdrową żywnością, a 7,4% kupuje artykuły spożywcze głównie tam, częściej niż w marketach.

W ankiecie wzięło udział 2563 osób, 19,5% to mężczyźni, a 80,5% to kobiety. Badani odpowiadali na 13 pytań.

Moja Gazetka jest aplikacją zakupową w Polsce, która miesięcznie odnotowuje ok. 350 tys. unikalnych użytkowników. Generują oni ok. 32 mln sesji (uruchomień aplikacji).

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 3069 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }