Oto najbardziej cyfrowa Biedronka w Polsce [GALERIA]

Panele fotowoltaiczne, stacja ładowania pojazdów elektrycznych, komunikacja marketingowa na ekranach LCD zamiast papieru - 26 listopada otwiera się najnowsza Biedronka na warszawskiej Białołęce. Jest to również pierwszy sklep sieci w Polsce, w którym działa samoobsługowy kącik kawowy.

Tu nie ma drucianych koszy z artykułami biorącymi udział w akcji „Okazje tygodnia w Biedronce”, które nie wyglądają zbyt estetycznie, szczególnie, jeśli klienci postanowili sprawdzić, co też jest na ich dnie.

Nowa Biedronka z ul. Modlińskiej jest zdecydowanie inna niż te, do których jesteśmy przyzwyczajeni. Przede wszystkim został zaprojektowany w taki sposób, aby jak najbardziej ograniczyć jego wpływ na środowisko. Przestronną i jasną placówkę o powierzchni prawie 700 mkw. sali sprzedaży wyróżnia nowa kolorystyka w odcieniu antracytu, znana już z Biedronki w Galerii Młociny. Na sali sprzedaży zamiast tradycyjnych papierowych reklam są wyłącznie ekrany LCD oraz nowoczesny system klimatyzacji i chłodzenia, funkcjonujący w oparciu o naturalne gazy. Ponadto lodówki oraz zamrażarki same monitorują temperaturę gwarantującą najwyższą jakość produktów. Absolutną nowością w tym sklepie jest brak reklamówek, w tym tzw. zrywek. Są za to papierowe torby na warzywa, owoce i pieczywo, które nadają się do recyklingu.

To jeszcze nie koniec nowości. Na dachu zainstalowano 160 paneli fotowoltaicznych o mocy 310 Wp każdy, a na parkingu z 57 miejscami postojowymi oświetlenie jest w 100% zasilane energią słoneczną i wiatrową w zależności od pogody. Dodatkowo, do dyspozycji zmotoryzowanych klientów pozostaje bezpłatna dwustanowiskowa stacja ładowania pojazdów elektrycznych, a dla rowerzystów – stacja Veturilo „Biedronka-Modlińska” z 15 stanowiskami. To pierwszy punkt systemu rowerów publicznych w Warszawie, który znajduje się bezpośrednio przed sklepem sieci Biedronka.

Samoobsługowy kącik kawowy
Przestrzeń wewnątrz nowej warszawskiej placówki została podzielona na czytelne sekcje, spośród których zdecydowanie dominuje oferta produktów świeżych. Klienci nie znajdą tu oddzielnej strefy z artykułami przemysłowymi. Tuż przy wejściu wszystkich wita zapach świeżo mielonej kawy, ponieważ właśnie tutaj znajduje się kącik kawowy „Kawa i Ciacho” z osobną kasą samoobsługową oraz dużym wyborem przekąsek – to pierwsze tego typu miejsce dostępne w sieci sklepów Biedronka.

- Mamy coraz mniej czasu i coraz częściej gdzieś się spieszymy. To rozwiązanie skierowane jest w szczególności do tych klientów Biedronki, którzy nie mają czasu na duże zakupy i nie chcą stać w kolejce, aby kupić dobrą kawę czy szybki lunch w drodze do pracy lub w jej trakcie – mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny makroregionu w sieci Biedronka. - Za produkty kupione w kąciku kawowym klienci mogą zapłacić bezpośrednio przy nim w kasie samoobsługowej – dodaje.

W ramach całkowicie odświeżonej wizualnie sekcji warzyw i owoców została również wydzielona strefa warzyw i owoców bio oraz wyciskarka do soków. Nowością jest także odrębna wyspa z pozostałymi produktami bio i vege – od mąki po topinambur czy quinoę.

Swój nowoczesny i przestronny wygląd placówka zawdzięcza też zupełnie nowym systemom regałów i półek oraz szerszym alejkom. Na sali sprzedaży znalazła się również lada tradycyjna, gdzie klienci będą mogli zaopatrzyć się w świeże wędliny, mięso oraz sery na wagę - łącznie 90 indeksów. Biedronka na Modlińskiej ma również ofertę obiadową w postaci kurczaka z rożna i pieczonych golonek, żeberek i karkówki.

Najbardziej cyfrowa Biedronka

Zupełnie nowy wymiar doświadczenia zakupowego zapewniają cyfrowe rozwiązania zastosowane w sklepie przy ul. Modlińskiej. Wśród nich znajdują się: darmowe wi-fi dla klientów, specjalny system wykrywania kolejek, komunikacja marketingowa wyłącznie przy użyciu ekranów LCD, sześć kas samoobsługowych (dodatkowo jedna kasa samoobsługowa przy kąciku kawowym), a także inteligentny system komunikacji wewnętrznej „sound system”. Są też cztery tradycyjne kasy. Do dyspozycji klientów pozostają również cztery czytniki cen (w pozostałych Biedronkach są 2 i mniejsze), rozmieszczone w różnych punktach sklepu.

- Dzięki zaawansowanym technologiom, w które wyposażyliśmy Biedronkę przy ul. Modlińskiej 347, mogę ją bez wahania nazwać sklepem z najnowocześniejszą komunikacją z klientem w Polsce – podkreśla Paweł Stolecki. - Jednocześnie nie zapominamy o tym, że podstawą naszego modelu biznesowego jest efektywność. Te rozwiązania pomogą jednocześnie naszym pracownikom lepiej zarządzać sklepem i oszczędzać czas klientów i swój – dodaje.

W placówce stworzono 25 miejsc pracy.

Warszawa we wtorek bez VAT
Z okazji otwarcia przygotowano specjalne atrakcje oraz promocje. W dniu otwarcia najnowszej placówki dla klientów w całej Warszawie sieć przygotowała specjalną promocję „Bez VAT”. 26 listopada klienci będą mogli zrobić zakupy tańsze o wartość podatku VAT obowiązującego dla danego produktu (tj. 5%, 8% lub 23%) we wszystkich sklepach Biedronka na terenie Warszawy – w tym w nowo otwartej placówce. Obniżce nie podlegają produkty standardowo wyłączane z promocji ze względu na osobne przepisy prawne, takie jak alkohol, papierosy czy produkty żywienia początkowego.

Sklep Biedronka przy ul. Modlińskiej 347 będzie czynny od poniedziałku do soboty od godz. 7 do 22. W niedziele handlowe placówka będzie czynna w godzinach 8-21. Łącznie od wtorku w stolicy i jej najbliższej okolicy będzie funkcjonować 159 Biedronek, a w całej Polsce blisko 3 tysiące.

 

Katarzyna Pierzchała 3069 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }