Świąteczne zestawy w drogeriach

Najlepszy okres dla zestawów kosmetycznych przypada przed świętami. To gotowe propozycje prezentów, o które chętnie sięgają zabiegani w tym czasie konsumenci. Dla producentów to okazja do przypomnienia nowości i podkreślenia swoich specjalizacji.

Deloitte cyklicznie pyta konsumentów z całej Europy o ich nawyki związane ze świątecznymi zakupami. Z ubiegłorocznych badań wynika, że prezentem, jaki w pierwszej kolejności respondenci spodziewali się zobaczyć pod choinką, podobnie jak w poprzednich latach, były kosmetyki i perfumy. Na podium znalazły się również słodycze i książki.

A jakimi prezentami najczęściej obdarowujemy najbliższych? Oczywiście książkami, kosmetykami, perfumami oraz słodyczami.

Kosmetyki są więc absolutnym bestsellerem, jeśli chodzi o świąteczne zakupy, i warto o nich pamiętać przy budowaniu asortymentu w tym okresie. Zyskują zwłaszcza zestawy, które – estetycznie zapakowane – stanowią gotowe rozwiązanie dylematu, jaki prezent kupić. Zestawy tworzone są tak, aby przede wszystkim sprawić przyjemność obdarowywanej osobie – rzadko pojawiają się więc w nich produkty do skóry, włosów czy cery z problemami.

Unika się też podziału na wiek – wyjątkiem są kremy przeciwzmarszczkowe. Zauważalna jest za to kontynuacja dynamicznego wzrostu sprzedaży kosmetyków męskich. Zestawy – czy to dla kobiet, czy mężczyzn – zawierają zatem kosmetyki uniwersalne, przeznaczone do pielęgnacji ciała i do kąpieli. Kosztują zwykle od 25 do 50 zł i to jest najbardziej akceptowalna cena dla konsumentów. Wybierając zestawy świąteczne do swojego sklepu warto wziąć także pod uwagę modny ostatnio trend na naturalne kosmetyki. To ich sprzedaż rośnie najdynamiczniej w ostatnich latach i nic nie wskazuje na to, aby ten trend wyhamował. Naturalny kosmetyk rozpoznamy po ekologicznym certyfikacie na opakowaniu.

Łatwo ponadto przekonać do jego zakupu niezdecydowanego konsumenta – tego rodzaju produkty potencjalnie mają mniej szkodliwych i alergizujących składników, proste receptury i więcej roślinnych substancji odżywczych. Zatem w sam raz nadają się na prezent. 

ZDANIEM EKSPERTAADAM KOŁODZIEJCZYK, prezes Super-Pharm Poland
Coraz większą rolę w zakupach świątecznych odgrywają w branży przejęte ze Stanów Zjednoczonych dni takie jak Black Friday [czyli czarny piątek – dzień, w którym sklepy stacjonarne oferują liczne promocje, rabaty itd., a który w tym roku wypada 29 listopada – red.] i następujący po nim Cyber Monday [dzień z wielkimi przecenami w sklepach internetowych, w tym roku 2 grudnia – red.]. Polacy niezmiennie od lat wybierają na prezenty świąteczne perfumy i zestawy kosmetyków pielęgnacyjnych. To, co się zmienia, to konkretne produkty, bo coraz częściej kupowane są te ekologiczne, odwołujące się do naturalności nie tylko jeśli chodzi o skład, ale również opakowanie pochodzące od młodych marek. Konsumentów interesują nowości, także od mniejszych producentów, młodych kilkuletnich marek, więc takiej oferty też nie może zabraknąć na świątecznej półce.

ZDANIEM PRODUCENTÓWJOANNA KOWALCZUK, dyrektor marketingu, Ziaja Ltd.
Czas zakupów przedświątecznych jest okresem wzmożonego ruchu i zainteresowania kosmetykami. Zauważamy dwie grupy klientów. Pierwszą z nich są nasi stali konsumenci, którzy poszukują dobrych okazji, np. atrakcyjnych zestawów kosmetycznych lub produktów limitowanych. Druga grupę stanowią klienci wybierający kosmetyki jako podarunki, dlatego podczas wyboru produktów do zestawów prezentowych skupiamy się przede wszystkim na  naszych bestsellerach, w których zawierają się nowości oraz sprawdzone i wielokrotnie polecane produkty cieszące się wieloletnim zaufaniem klientów. Asortyment świąteczny pojawia się w sklepach Ziaja Dla Ciebie już na początku września i stopniowo obejmuje kolejne punkty sprzedaży – drogerie i apteki. Zestawy świąteczne są tak przygotowane, aby można było dobrać rodzaj pielęgnacji do różnorodnych preferencji. Obejmują najpopularniejsze segmenty pielęgnacji, a więc twarz i ciało. Przykładem może być zestaw produktów z bardzo lubianej serii gdanskin, w którym można znaleźć krem na dzień, mgiełkę zapachową, ale także balsam do ciała i mydło.

MAGDALENA KOĆWIN, brand manager, Bielenda Kosmetyki Naturalne
Zdecydowanie największą popularnością w czasie świąt cieszą się kosmetyki uniwersalne do pielęgnacji ciała  czy do kąpieli. Unikamy podziału na wiek (wyjątkiem są zestawy zawierające kremy przeciwzmarszczkowe) i  produktów do cery problematycznej. Opakowania powinny być estetyczne, eleganckie, foremne – to ułatwia ekspozycję i pakowanie na prezent. Każdy punkt, w którym robimy przedświąteczne zakupy, może stać się  miejscem zakupu prezentu kosmetycznego dla kogoś bliskiego. Wymagania klientów rosną, dlatego staramy się, aby zestawy były zgodne z trendami. W tegorocznych znajdują są kosmetyki z linii Camellia Oil czy Kuracja Młodości. Mamy też nowości, które weszły na rynek w okresie wakacyjnym, czyli dla klientów będą absolutnymi nowościami, np. linie CBD Cannabidiol, Fresh Juice, Japan Lift czy Exotic Paradise.

Ilona Mrozowska 3340 Artykuły

W „Handlu” od 2005 r. Blisko tematyki przemysłowej i producenckiej. Właścicielka białej kulki, czyli szynszyli o imieniu Tula.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }