Coca-Cola bez folii już na początku 2020 r.

Coca-Cola, jako pierwszy producent napojów bezalkoholowych, rezygnuje w Europie ze zbiorczych opakowań foliowych na puszki. Polska będzie jednym z pierwszych rynków, na których to nastąpi.

Nowa technologia do opakowań zbiorczych puszek KeelClip zostanie wprowadzona w Irlandii, Holandii i Polsce. Plastikową folię termokurczliwą zastąpi nadająca się do recyklingu papierowa „przykrywka”.

Zmiana technologii pakowania puszek jest związana z globalną ambicją Coca-Coli „Świat bez Odpadów”, w ramach której firma chce zbierać, poddawać recyklingowi i ponownie wykorzystywać wszystkie swoje opakowania. Coca-Cola i jej strategiczni partnerzy – rozlewnie Coca-Cola HBC oraz Coca-Cola European Partners – właśnie ogłosili wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip™. Jak zapewnia firma, ten krok jest pierwszym takim działaniem w branży gotowych do spożycia napojów bezalkoholowych (NARTD).

– KeelClip to nasza najnowsza inwestycja w innowacyjne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju opakowania. W tym roku wprowadziliśmy cztery marki wody w butelkach PET pochodzących w 100 proc. z recyklingu, zwiększamy też użycie PET z recyklingu w produkcji i ograniczamy wagę coraz większej liczby opakowań produktów z naszego portfolio. Wprowadzenie technologii KeelClip to kolejny dowód na nasze zaangażowanie w tworzenie „Świata bez Odpadów” – komentuje Marcel Martin, dyrektor ds. łańcucha dostaw w grupie w Coca-Cola HBC.

Wprowadzenie na rynek papierowego opakowania jest efektem współpracy spółek Coca-Coli z firmą Graphic Packaging International (która jest twórcą technologii KeelClip). Nowy rodzaj opakowania zbiorczego nie tylko zastępuje folię wykorzystywaną przy puszkach, ale także umożliwia zużycie mniejszej ilości papieru/tektury.

– KeelClip sprawdza się w wielopakach o różnych średnicach i wysokościach. Oznacza to, że możemy zapewnić bezpieczne i efektywne pakowanie bez potrzeby używania wtórnego plastiku. Kiedy firmy takie jak Coca-Cola HBC i Coca-Cola European Partners inwestują w tego typu technologie, możemy zmienić sposób pakowania towarów i wyznaczyć w branży kierunek dalszego wprowadzania zmian – mówi Steve Gould, dyrektor ds. rozwoju nowych produktów i marketingu w dziale napojów Graphic Packaging International w Europie.

W ramach inicjatywy Coca-Cola HBC przestanie używać folii termokurczliwej do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 r. Firma zainwestuje w to łącznie 15 mln euro. Coca-Cola HBC rozpocznie jej wprowadzanie na początku przyszłego roku od Irlandii i Polski, następnie proces ten zostanie wdrożony w Austrii, Włoszech, Szwajcarii i Rumunii w dalszej części 2020 r. Tym samym producent zaoszczędzi 2 tys. ton plastiku i 3 tys. ton CO2.

Technologia KeelClip będzie stosowana we wszystkich opakowaniach zawierających do ośmiu puszek. Wielopaki obejmujące więcej puszek będą pakowane w kartonowe pudła.

W październiku br. rozlewnia Coca-Cola European Partners zobowiązała się do usunięcia wszystkich niepotrzebnych lub trudnych w recyklingu tworzyw sztucznych ze swojego portfolio, co rocznie pozwoli ograniczyć zużycie pierwotnego plastiku o ponad 11 tys. ton w krajach, w których prowadzi działalność.

 

Magdalena Weiss 2242 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }