Konkurs Test Kulinarny rozstrzygnięty

W konkursie organizowanym w ramach programu Szef dla Młodych Talentów przez sieć hurtowni Makro najlepszy okazał się duet z Zespołu Szkół Gastronomicznych w Łodzi.

W dniach 14-15 listopada uczniowie szkół gastronomicznych z całego kraju zebrali się w Akademii Inspiracji Makro w Krakowie, by spróbować swoich sił w Teście Kulinarnym – konkursie organizowanym przez sieć hurtowni Makro. Aby uzyskać status mistrza, drużyny musiały przejść przez szereg zadań, m.in. sprawdzających znajomość technik pracy z czekoladą, metod obróbki drobiu, porcjowania i filetowania ryby czy sposobów przechowywania mrożonych warzyw i owoców.

Uczestnikom przypatrywali się jurorzy, którzy oceniali zawodników zarówno pod kątem posiadanej wiedzy, jak i higieny pracy, zużycia produktów i prawidłowych zastosowań technik kulinarnych. Sumując punkty, udało się wyłonić najlepszy kulinarny duet.

Na podium stanęły: Zespół Szkół Gastronomicznych w Łodzi - 1 miejsce, Zespół Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Tarnowie - 2 miejsce oraz Zespół Szkół Gastronomicznych we Wrocławiu - 3 miejsce.

Zwycięskie drużyny otrzymały nagrodę główną w postaci bonów na zakupy w halach Makro. Do uczennic ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Szczecinie trafiło wyróżnienie Urzędu Miasta Krakowa, pod auspicjami którego organizowany był konkurs. Uczniowie reprezentujący Zespół Szkół nr 1 w Bratoszewicach wygrali natomiast szkolenie w warszawskim Studiu Kuchennym, które poprowadzą szefowie kuchni – Michał Grzywacz i Cezary Powała. Na wszystkich uczestników konkursu czekały upominki przygotowane przez partnerów wydarzenia.

Wydarzeniu towarzyszyła premiera „Elementarza Młodego Kucharza” – publikacji skierowanej do uczniów szkół gastronomicznych. Książka ta stanowi kompendium wiedzy o kuchni polskiej, a także zbiór przepisów historycznych i ich nowoczesnych interpretacji. Zawiera 21 przepisów wspieranych przez porady, wskazówki i inspiracje od szefów kuchni.

Partnerami Testu Kulinarnego byli: Drosed, Barry Callebaut Polska, Oerlemans Foods Polska, Unilever Food Solutions, Mlekovita, ChemaN, hotel Metropolo by Golden Tulip. Partnerami medialnymi były magazyny „Szef Kuchni”, „Restauracja”, „Food Service” oraz portal „Ouichef.pl”.

Konkurs był jednym z wydarzeń towarzyszących projektowi Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej Kraków 2019.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez Makro Polska. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie dla młodych kucharzy możliwości nauki od wiodących szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne.

Joanna Hamdan 9968 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }