DB Schenker wprowadził autonomiczne roboty

Gideon Brothers działają w oparciu o rozwiązania sztucznej inteligencji.

DB Schenker, globalny dostawca usług logistycznych, wprowadził do swojego oddziału w Lipsku roboty autonomiczne firmy Gideon Brothers. Jest to rozwiązanie automatyzujące procesy logistyczne w magazynach – wyposażone w najnowocześniejsze technologie roboty umożliwiają zwiększenie wydajności bez konieczności modyfikacji obiektów.

- Chcąc zaoferować naszym klientom strategiczne korzyści w coraz bardziej złożonym środowisku cyfrowym, DB Schenker nieustannie bada możliwości wykorzystania innowacji stworzonych przez wizjonerskie start-upy - powiedział członek zarządu logistyki kontraktowej w Schenker AG, Xavier Garijo - Zapewnienie możliwości automatyzacji operacji logistycznych i magazynowych stanowi podstawę tworzenia łańcucha dostaw nowej generacji.

Autonomiczny robot logistyczny firmy Gideon Brothers wyposażony jest w Robot Autonomy System, który bazując na technologii Visual Perception, łączy technologię głębokiego uczenia z kamerami stereoskopowymi. Technologia percepcji wizualnej wsparta sztuczną inteligencją umożliwia bezpieczne poruszanie się pośród pracowników i sprzętu, jak również innych ruchomych maszyn. Roboty potrafią przenieść jednorazowo towar ważący 800 kg i mają możliwość wymiany akumulatorów bez przerywania pracy, co pozwala zminimalizować czas przestoju.

Roboty testowane są w magazynie DB Schenker w Lipsku i mają na celu automatyzację zadań związanych z bieżącą realizacją zamówień, przyspieszając ten proces i pozwalając pracownikom skupić się na bardziej skomplikowanych obowiązkach.

- Stworzone przez nas maszyny postrzegają świat tak jak my: przetwarzając dane wizualne, rozumiejąc co je otacza i jak to się odnosi do powierzonych im zadań – wyjaśnił prezes i współzałożyciel firmy Gideon Brothers, Matija Kopić – Jest to ogromny postęp technologiczny. Samojezdne urządzenia działające w oparciu o sztuczną inteligencję odniosą sukces tam, gdzie zawiodła poprzednia technologia i staną się wszechobecne w branży przemysłowej.

Joanna Hamdan 9968 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }