Między 50 a 99 zł - tyle Polki są gotowe wydać na ekokosmetyki

Aż 93% respondentek z miast powyżej 250 tys. mieszkańców deklaruje, że używa kosmetyków naturalnych, a co dziesiąta używa wyłącznie takich preparatów - wynika z badania Instytutu Badawczego SW Research. To dopiero początek ekspansji tych kosmetyków na rynku.

Kiedy bycie eko zaczęło być trendy, spekulowano, że będzie to moda, która jak wszystkie, szybko przeminie. Obserwując rozwój tego rynku na przestrzeni ostatnich lat wyraźnie widać, że mówienie o modzie jest tu nie na miejscu, a wręcz można głośno stwierdzić, że to nowy styl życia, który świadomie wybiera coraz więcej Polaków.

Rośnie świadomość

Kosmetyki naturalne mają coraz większe rzesze zwolenników. Konsumentki wybierają bowiem coraz bardziej świadomie – lepiej rozumieją swoje potrzeby i wymagania. Przeważająca liczba ankietowanych (70%) utrzymuje, że w ostatnich latach gruntownie zmieniło się ich podejście do składu wybieranych produktów. A co za tym idzie - teraz są o wiele bardziej skłonne sięgać po kosmetyki naturalne, niż w przeszłości. Zmiany widać również w nastawieniu konsumentek do cen produktów. Aż 65% badanych kobiet deklaruje, że jest skłonnych wydać więcej na produkty zawierające większą ilość naturalnych składników. Najczęściej pojawiające się kwoty oscylują między 50 a 99 zł.

- Do stosowania kosmetyków naturalnych w głównej mierze motywuje nas chęć zadbania o zdrowie oraz coraz częstsze problemy z cerą, które są wynikiem szybkiego trybu życia, niekoniecznie zdrowego odżywiania i zanieczyszczeń powietrza - mówi Zuzanna Mierzejewska, twórczyni "Ekocudów". - Istotną kwestią jest też troska o środowisko. Bardzo dużo mówi się ostatnio o ochronie środowiska i zgubnym wpływie działalności człowieka na klimat, dzięki czemu konsumenci chcą dokonywać wyborów bardziej przyjaznych naturze - dodaje. 

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na kosmetyki naturalne, przybywa miejsc, gdzie można je zakupić. Badania pokazały, że Polki najchętniej kupują preparaty naturalne w popularnych drogeriach (56%) oraz w sklepach online (również 56%). Coraz częściej (28%) wybierają też sklepy specjalizujące się w sprzedaży kosmetyków naturalnych.

Ważnym miejscem popularyzacji naturalnych kosmetyków są różnego rodzaju imprezy, takie jak m.in. targi. Stanowią one ważną przestrzeń dla budowania i integrowania całej społeczności.

Póki co - jak pokazuje badanie - głównym źródłem wiedzy o naturalnej pielęgnacji jest internet - przede wszystkim grupy skupiające osoby zainteresowane tym tematem (wskazuje na nie 51% ankietowanych), blogi, a coraz częściej także vlogi kosmetyczne, którymi inspiruje się 40% badanych. Z kolei 35% polega na opiniach i poleceniach znajomych. Ponadto co piąta z ankietowanych kobiet korzysta z aplikacji ułatwiających weryfikację składu.

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy SW Research dla Zuzanny Mierzejewskiej Kreatywne Cuda, organizatorki targów kosmetyków naturalnych Ekocuda, w dniach 14-25.06.2019 r. metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1014 ankiet z Polkami w wieku 25-35 lat, mieszkającymi w dużych miastach (powyżej 250 tysięcy mieszkańców).

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }