Dino Polska zainwestuje w tym roku 850 mln zł

Od stycznia do końca września 2019 r. spółka Dino Polska przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W tym czasie sieć powiększyła się o 138 marketów, obejmując na koniec trzeciego kwartału br. łącznie 1113 obiektów.

Dino Polska kontynuuje wzrost rentowności. Narastająco za 9 miesięcy 2019 r. spółka zwiększyła przychody o 30,7% rok do roku do ponad 5,5 mld zł, czemu towarzyszył wzrost wyniku EBITDA o 36,5% do 505,7 mln zł i dalsza poprawa marży EBITDA do 9,2% (+ 0,4 pkt proc. r/r).

W samym III kwartale 2019 r. przychody Dino Polska po raz pierwszy w historii przekroczyły w ujęciu kwartalnym 2 mld zł i były o 31,0% wyższe niż rok wcześniej. Towarzyszył temu wzrost sprzedaży LfL na poziomie 12%.

­- Cieszy nas rosnąca sprzedaż w istniejącej sieci marketów reprezentowana poprzez stabilny, dwucyfrowy wskaźnik LfL. Odbieramy to jako dowód zaufania klientów do marki Dino – komentuje Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska.

Podkreśla, że ofertę produktową sieć buduje z dużą troską, przywiązuje wagę do opinii klientów i obserwuje trendy konsumenckie, dlatego codziennie zapewnia nie tylko szeroki wybór produktów, ale także wprowadza dużo nowości i stale rozwija m.in. stoisko z owocami i warzywami.

Od stycznia do końca września 2019 r. nakłady inwestycyjne spółki wyniosły 629 mln zł i były o 33% wyższe niż w analogicznym okresie 2018 r. Dino Polska inwestowała głównie w rozwój sieci marketów i rozbudowę zaplecza logistycznego. W całym 2019 r. spółka przeznaczy na rozwój około 850 mln zł.

Przed branżą handlową najintensywniejszy czas w roku. Tuż przed świętami Bożego Narodzenia szczególnego znaczenia nabiera łatwość i wygoda robienia zakupów. Dlatego w czwartym kwartale 2019 r. operator planuje dużą liczbę otwarć nowych marketów w całej Polsce.

- Chcemy, aby Polacy mogli w marketach Dino zrobić zakupy świąteczne komfortowo, szybko i w pobliżu miejsca zamieszkania, a zaoszczędzony czas spędzić w gronie najbliższych – mówi Szymon Piduch.

W ciągu trzech pierwszych kwartałów 2019 r. sieć powiększyła się o 138 marketów wobec 120 nowych sklepów w tym samym okresie rok wcześniej. Na koniec września br. pod szyldem Dino funkcjonowało 1113 marketów w porównaniu do 895 sklepów na koniec września 2018 r., co stanowi wzrost o 218 obiektów oraz 24% rok do roku.

Dino to polska sieć średniej wielkości supermarketów spożywczych zlokalizowanych w pobliżu miejsc zamieszkania klientów, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w kraju. Sieć obejmuje 1113 sklepów (dane na 30.09.2019 r.) zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski.

Model biznesowy Grupy Dino łączy zalety formatu średniopowierzchniowych supermarketów w lokalizacjach dogodnych dla klientów z umiejętnością szybkiego otwierania nowych sklepów oraz atrakcyjnym asortymentem, na który składają się przede wszystkim markowe i świeże produkty.

Sklepy oferują klientom ok. 5 tys. pozycji asortymentowych (tzw. SKU). Każde Dino posiada stoisko mięsne z obsługą, a mięsa i wędliny dostarczane są przez zakład mięsny Agro-Rydzyna.

Sieć logistyczna Grupy Dino oparta jest na czterech centrach dystrybucyjnych w: Krotoszynie, Jastrowiu, Wolborzu i Rzeszotarach. Jej zasięg geograficzny umożliwia dostawy świeżych produktów do wszystkich sklepów sieci Dino we wszystkie dni w tygodniu.

Na koniec września 2019 r. Grupa Dino zatrudniała 19,4 tys. osób. Od kwietnia 2017 r. spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Katarzyna Pierzchała 3071 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }