Neonet świętuje 16. urodziny

Ogólnopolska sieć sklepów ze sprzętem agd, rtv, IT i GSM obchodzi właśnie 16. urodziny. Z tej okazji zmienia system identyfikacji wizualnej, wzmacnia działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz przygotowuje promocje jako urodzinowe niespodzianki.

Historia tej polskiej marki sięga 2003 roku, kiedy to powstał pierwszy stacjonarny sklep Neonet we Wrocławiu. W ciągu kolejnych lat działalności firma realizowała strategię stabilnego rozwoju. Dziewięć lat temu marka rozszerzyła swoją działalność o sprzedaż internetową, umożliwiając zakupy w segmencie agd/rtv, laptopów i smartfonów.

- Skuteczne zarządzanie i nietypowy model biznesowy sprawiają, że w przeciwieństwie do konkurencji możemy mieć wygodnie zlokalizowane sklepy bliżej naszych klientów, zapewniając im jednocześnie szeroki wybór dostępnych produktów i niskie ceny - tłumaczy Anna Walicka, dyr. marketingu sieci. - Dzięki temu Polacy z małych miejscowości nie muszą pokonywać kilkudziesięciu kilometrów, aby kupić sprzęt elektroniczny, skorzystać z elastycznych rat czy profesjonalnego serwisu, bo te dzięki nam są blisko ich domów – tłumaczy.

Dodaje przy tym, że sklepy sieci mają optymalną wielkość, co pozwala operatorowi nie generować nadmiernych kosztów ich utrzymania. - Dzięki temu możemy zoptymalizowane w ten sposób środki finansowe przeznaczać na zapewnienie klientom najlepszych promocji i niskich cen produktów – wyjaśnia przedstawicielka firmy. - Kładziemy bardzo duży nacisk na uzupełnienie oferty sklepów stacjonarnych o szczegółowo sprofilowane sprzęty w naszym wygodnym w użytkowaniu sklepie internetowym – tłumaczy.

Powstała fundacja

Wśród najważniejszych urodzinowych niespodzianek firmy jest rozpoczęcie działalności Fundacji Neonet Pomagamy. Jedną z pierwszych inicjatyw organizacji dobroczynnej będzie program grantowy „Krok do rozwoju”, skierowany przede wszystkim do dzieci, młodzieży i osób starszych. Instytucje, które zgłoszą chęć uczestnictwa w programie, będą mogły ubiegać się o wsparcie finansowe na realizację projektów mających realnie wpłynąć na poprawę jakości życia lokalnych społeczności, przy wykorzystaniu nowych technologii.

- Chcemy, by działania Fundacji w ramach programu grantowego realizowane były przy współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz placówkami oświatowymi. Liczymy również na aktywny udział jednostek samorządu terytorialnego – mówi Agnieszka Majewska, prezes Fundacji Neonet Pomagamy.

Zachęca przy tym wszystkich, którzy mają głowy pełne dobrych pomysłów, do aplikowania. - Działając wspólnie, będziemy mogli zrobić wiele dobrego dla lokalnej społeczności – uważa.

Nowy system identyfikacji

Wisienką na urodzinowym torcie zmian jest metamorfoza w obszarze komunikacji wizualnej, która została przygotowana przez Neonet we współpracy z agencją reklamową Brand New Attitude. W ramach nowego systemu identyfikacji wizualnej powstało między innymi nowe, odświeżone logo marki, które podkreśla nastawienie Neonet na dialog z klientem.

- Szyldy zamontowane na salonach to podstawowy punkt styku komunikacji wizualnej z szerokim odbiorcą, dlatego skupiliśmy się na tym, aby wzmocnić wymowę znaku o ikonę dialogu, a następnie cały system stworzyć tak, aby rozwijał ten przekaz – tłumaczy Łukasz Słotwiński, dyrektor kreatywny bna/ Brand New Attitude.

Zmiany dotyczą również warstwy kolorystycznej i typograficznej. Metamorfoza obejmuje wszystkie obszary działalności Neonet - zarówno sklepy stacjonarne, stronę sklepu internetowego profile w mediach społecznościowych, jak i komunikację wizerunkową i promocyjną.

- Dobór kolorów budzi natychmiastowe skojarzenia z marką Neonet i podkreśla naszą koncentrację na trendach i nowoczesnych technologiach. W komunikacji pojawiają się nowe, nowoczesne barwy takie jak grafit, szarość czy neonowa zieleń symbolizująca elektryzujące okazje – wyjaśnia Anna Walicka.

W obchody 16-lecia działalności firmy wpisują się także liczne działania prokonsumenckie, w tym dedykowane promocje.

Neonet to jedna z największych w Polsce firm z branży agd, rtv, IT i GSM, obejmująca sieć blisko 300 sklepów stacjonarnych i sklep internetowy. Firma współpracuje z największymi producentami sprzętu w Polsce i na świecie. Wśród nich są między innymi marki jak: Samsung, Apple, Bosch, Electrolux , Amica, Beko, Bosch, Braun, Hewlett-Packard, Huawei, Kenwood, LG, Panasonic, Philips, Siemens, Sony, Tefal, Toshiba czy Whirlpool.

 

Katarzyna Pierzchała 3015 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }