Black Friday już 29 listopada. Ile w tym roku wydadzą łowcy okazji?

Czarny Piątek, czyli święto obniżek, cieszy się coraz większą popularnością. Tegoroczny zapowiada się rekordowo pod względem sprzedaży - wynika z badania przeprowadzonego przez Smartscope na zlecenie RTV Euro AGD.

Black Friday wypada w tym roku 29 listopada.

Osoby dokonujące zakupów podczas Black Friday to zazwyczaj łowcy okazji, którzy czekają na dobre oferty w sklepach (63% badanych), a aż 34% osób oszczędza wcześniej, aby tego dnia zrobić zakupy taniej. Wśród produktów, które Polacy zamierzają kupić w atrakcyjnej czarnopiątkowej ofercie najczęściej wskazywane są ubrania, obuwie, kosmetyki i elektronika użytkowa.

Dlatego też w sieci RTV Euro AGD od dwóch lat zamiast jednego dnia obniżek Black Weeks trwa przez cały listopad. W każdym tygodniu dostępne są specjalne oferty cenowe na inne produkty.

- Dodatkowo wprowadzamy wyjątkowe promocje dnia, a wszystko dostępne online na naszej nowo utworzonej platformie promocji – tłumaczy Grzegorz Wachowicz, dyrektor ds. handlu i marketingu w RTV Euro AGD. – W tym roku wprowadzamy dodatkowo tzw. doorbusters, czyli atrakcyjne ceny na określone produkty, dostępne wyłącznie w sklepach stacjonarnych - dodaje.

Przygotowana specjalnie na listopadowe obniżki, dostępna online platforma promocji RTV Euro AGD ma pomóc klientom w szybkim i łatwym dotarciu do asortymentu przecenionego w ramach czterech Black Weeks. W każdym tygodniu zostanie uruchomiona promocja na inne artykuły, która nie powtórzy się już do końca listopada. A dodatkowo klienci będą mogli upolować wyjątkowe okazje cenowe dnia, które będą zmieniały się przez cały miesiąc.

Przeprowadzone badanie pokazuje, że mimo rosnącej popularności sklepów internetowych, wciąż znakomita większość osób (73%) zamierza podczas Black Friday zrobić zakupy offline, dotyczy to wszystkich branż, a w przypadku elektroniki użytkowej odsetek ten jest nawet wyższy.

– Mimo rozwoju technologicznego i zaawansowanych narzędzi cyfrowych, klienci wciąż bardzo chętnie kupują w sklepach stacjonarnych – mówi Grzegorz Wachowicz.

Tegoroczny Black Friday zapowiada się rekordowo pod względem sprzedaży. Aż 37% respondentów zamierza wydać tego dnia więcej niż w 2018 r., 46% przeznaczy porównywalny budżet na wydatki w Czarny Piątek, a tylko 3% badanych ma w planach wydać mniej.

26% ankietowanych przeznaczy w tym roku na czarnopiątkowe promocje między 500 a prawie 1000 zł, a ponad jedna piąta - powyżej 1000 zł. Średnia kwota planowanych w tym roku wydatków wyniesie 382 zł.

Badanie zostało zrealizowane przez agencję badawczą Smartscope w drugiej połowie października 2019 r. na panelu internetowym na próbie 525 osób, które dokonywały zakupów podczas Black Friday.

 

 

Katarzyna Pierzchała 3021 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }