Glovo i jej plan na Polskę

Aplikacja w naszym kraju chce być liderem rynku.

- Glovo rozwija się bardzo szybko i po sukcesie naszych poprzednich inwestycji kontynuujemy ekspansję na nowe rynki. Cieszymy się z umocnienia naszego strategicznego partnerstwa z AmRest wynikającego z zakupu Pizza Portal i jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie nam to stwarza. Mamy ambicję, by być liderem rynku i zapewniać naszym użytkownikom usługę najlepszej jakości. Chcemy również stworzyć dobre środowisko pracy dla naszych kurierów i zapewnić możliwości zysku partnerom - twierdzi Oscar Pierre, CEO Glovo.

Glovo planuje rozwijać własne możliwości technologiczne i systemowe. Najbliższym celem hiszpańskiej firmy jest zbudowanie 300 osobowego zespołu inżynierów. Start-up planuje rozpocząć swoje działania poprzez zatrudnienie 40 inżynierów oraz 50 ekspertów technologicznych i produktowych, którzy będą pracować głównie z warszawskiego biura. Oczekuje się, że zespół zlokalizowany w Polsce będzie stanowić połowę zaplecza technologicznego Glovo. Na ten moment Glovo zatrudnia ponad 1300 pracowników i staje się najszybciej rozwijającą się platformą oferującą dostarczenie produktów na życzenie w Ameryce Łacińskiej, Europie, Afryce oraz na Bliskim Wschodzie.

Ponadto Glovo uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne. Jego utworzenie  wygeneruje nowe miejsca pracy dla programistów, inżynierów oprogramowania, a także kierowników, menedżerów produktów i dyrektora inżynierii. W niedalekiej przyszłości Glovo zadba również o stworzenie zespołów rozwijających platformę, które mogą pomóc w budowie narzędzi i poszerzeniu infrastruktury.

Glovo to aplikacja, która pozwala kupować, odbierać i wysyłać dowolny produkt w tym samym mieście w czasie krótszym niż godzina. Ma ponad 1,8 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie i 20 000 partnerów stowarzyszonych. Działa w 202 miastach w 26 krajach, w tym w EMEA, LATAM, a nawet w Afryce Subsaharyjskiej. Obecnie Glovo zatrudnia ponad 1300 osób na całym świecie w tym powyżej 400 pracowników w Barcelonie. Na ten moment więcej niż 36 000 aktywnych kurierów zarabia na platformie.

Do Polski Glovo wkroczyło w 2019 roku i przejęło platformę Pizza Portal za 35 mln euro. Umowa została podpisana w sierpniu z AmRest Holdings SE, głównym operatorem wielu franczyzowych restauracji w Europie. 

Joanna Hamdan 9729 Artykuły

Z redakcją „Handlu” związana od 1996 r. Na rynku FMCG nie umknie jej żadna nowość produktowa, kampania reklamowa ani akcja promocyjna. Pasjonatka podróży stopem.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }