W Kauflandzie zakupy z własnymi opakowaniami

Od 2 listopada we wszystkich marketach sieci Kaufland świeże produkty na wagę ze stoisk z obsługą można kupić do opakowań własnych. Usługą objęto sery, wędliny i produkty garmażeryjne - z wyłączeniem mięsa i drobiu. Inicjatywa jest częścią strategii, która zakłada ograniczanie zużycia plastiku.

Na zdjęciu: Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska

Możliwość pakowania produktów do opakowań klienta była testowana od początku października w wybranych marketach sieci, o czym pisaliśmy tutaj. Od 2 listopada z możliwości pakowania żywności do przyniesionych przez siebie opakowań wielokrotnego użytku mogą skorzystać klienci wszystkich marketów Kaufland w Polsce.

By skorzystać z usługi, wystarczy zabrać ze sobą do marketu własne opakowanie – szklany lub plastikowy pojemnik, słoik lub woreczek wielorazowego użytku, posiadające atest dopuszczający je do kontaktu z żywnością, czyste, szczelne i nieuszkodzone, a następnie podać je pracownikowi stoiska z wędlinami, serami czy garmażerką. Przed ważeniem produktów osoba obsługująca stoisko taruje wagę, czyli zeruje na niej masę danego opakowania, a po zważeniu produktów nakleja na pojemnik klienta etykietę cenową, która stanowi podstawę do dokonania płatności – zarówno w kasach tradycyjnych, jak i samoobsługowych.

Wprowadzenie usługi jest częścią strategii CSR sieci Kaufland i kampanii „Zróbmy to razem”, obejmującej szereg działań na rzecz ochrony środowiska, w tym redukcję zużycia plastiku. Sieć zakłada, że do 2025 r. ograniczy zużycie tworzywa sztucznego w swoich marketach o co najmniej 20%, a 100% opakowań jej marek własnych będzie można poddać recyklingowi.

- Troska o środowisko jest jednym z fundamentów, na których opiera się nasza strategia CSR – podkreśla Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska. - Możliwość pakowania wybranych produktów do własnych opakowań wielokrotnego użytku była kolejnym, naturalnym krokiem zmierzającym do ograniczenia zużycia plastiku w naszych marketach. Cieszymy się, że wraz z naszymi klientami i pracownikami możemy wspólnie działać dla dobra naszej planety, w imię kampanii „Zróbmy to razem” – podkreśla.

Kaufland to międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. Należy do dużych przedsiębiorstw handlowych Europy z branży nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych. W całej Europie Kaufland ma około 1200 sklepów i zatrudnia niemal 150 000 pracowników.

W Polsce sieć prowadzi 212 marketów i zatrudnia ok. 16 000 pracowników. Asortyment sieci Kaufland liczy średnio ponad 15 000 produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Katarzyna Pierzchała 3021 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }