Pełna (samo)kontrola dla konsumentów

Warto zadbać o wiarygodną historię produktu, a odpowiedni certyfikat wspiera działania marketingowe - przekonuje Polskie Centrum Akredytacji (PCA).

Na zdjęciu: Lucyna Olborska, dyrektor PCA

GLOBALG.A.P. Łańcuch Kontroli nad Produktem (ang. CoC – Chain of Custody) to standard, który obejmuje cały łańcuch produkcyjny związany z uprawą warzyw i roślin, hodowlą żywego inwentarza oraz akwakulturą.

Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się wdrożyć w swoich firmach zasady GLOBALG.A.P. CoC, sami siebie zobowiązują do utrzymywania pełnej kontroli nad prowadzoną działalnością i tym samym gwarantują, że wyprodukowane przez nich produkty spełniają wymagania najlepszych praktyk rolniczych, np. odpowiedzialnego stosowania środków ochrony roślin i nawożenia.

- Wartość dodana z posiadania takiego certyfikatu to wsparcie marketingu żywności w zakresie tworzenia wiarygodnej historii produktu od samego początku jego wytwarzania aż po dystrybucję - wylicza Lucyna Olborska, dyrektor PCA, czyli krajowej jednostki upoważnionej do akredytacji jednostek oceniających zgodność z wymaganiami certyfikacji. Jej zdaniem, dzięki temu handlowcy, przetwórcy, podmioty pakujące i dystrybutorzy mogą twierdzić, że sprzedają produkty, których wytworzenie uwzględniało procedury związane z bezpieczeństwem żywności czy zrównoważonym rozwojem.

- Stają się też widoczni dla nabywców biznesowych i budują swoją wiarygodność wśród konsumentów dzięki dostępnej na stronie właściciela standardu bazie, która pozwala sprawdzić status certyfikacji i datę ważności certyfikatu – dodaje.

Polskie Centrum Akredytacji jest krajową jednostką akredytującą upoważnioną do akredytacji jednostek oceniających zgodność na podstawie ustawy z dnia 13.04.2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }