Strix wdraża headless dla Castoramy

Castorama Polska we współpracy z firmą Strix zakończyła początkowy etap wdrażania technologii headless w sklepie internetowym. Dzięki temu udało się przyspieszyć czas ładowania się jej sklepu internetowego do 1,8 sekundy.

Castorama.pl to jeden z największych sklepów internetowych w Polsce, mający bardzo duży ruch (nawet 7 mln sesji w skali miesiąca, kwiecień 2019 r.). Z tego powodu operator potrzebował rozwiązania, które mimo takiego obciążenia zapewni odpowiednią szybkość ładowania się strony. - Aby rozwiązać problem naszego klienta, zaproponowaliśmy mu zastosowanie modelu headless – usłyszeliśmy w firmie Strix.

– E-commerce jest dziedziną bardzo konkurencyjną. Naszym celem zawsze było dostarczanie najlepszego doświadczenia dla klienta, by jak najszybciej mógł dotrzeć do produktów i dokonać zakupów – tłumaczy Tomasz Stefanowski, service www development manager, Castorama Polska.

Ujawnia, że ze względu na skomplikowaną architekturę serwisu w firmie analizowali możliwości zaimplementowania frameworka Vue.js.

- W końcu zdecydowaliśmy się na headless, który w niedalekiej przyszłości będzie już standardem dla największych graczy e-commerce – uważa Stefanowski.

 Czym jest headless w e-commerce

Headless rozdziela frontend (część, która jest prezentowana użytkownikowi) i backend (technologia za warstwą prezentacji, która sprawia, że ​​wszystko działa) platformy sprzedażowej na osobne elementy. Innymi słowy, to co widzimy, wchodząc na stronę (warstwa wizualna), jest niezależne od platformy e-commerce, czyli od systemów zarządzania zamówieniami, płatności czy zarządzania informacją produktową.

Headless przede wszystkim poprawia czas ładowania się serwisu, umożliwiając stworzenie bardziej wydajnego sklepu internetowego. Użytkownik znacznie szybciej dostaje wyniki np. w momencie zmiany filtrów wyszukiwania w poszczególnych kategoriach produktów. Dawniej strona za każdym razem się przeładowywała, wydłużając czas oczekiwania.

Ponadto headless ułatwia dokonywanie aktualizacji i zmian bez wpływu na backend. Umożliwia też więcej opcji eksperymentowania i lepszą personalizację (UX). - Możemy prowadzić testy A/B, lepiej dostosować treści do użytkownika i rozbudowywać funkcjonalność serwisu, nie angażując do tego backendu – wyjaśnia Borys Skraba, CEO w Strix.

Efekty wdrożenia

Projekt dla Castorama.pl to pierwsze wdrożenie tego rozwiązania w branży DIY & Home Improvement w Polsce. Obecnie strona wczytuje się 1,8 sekundy (według GTMetrix, dane za październik 2019 r.). Udało się również obniżyć wagę strony oraz liczbę zapytań do bazy danych. Szybkość ładowania strony zdobyła także 97 na 100 punktów w warunkach testowych (Google Page Speed Insights).

– Obecnie pracujemy nad dalszym rozwijaniem technologii headless na stronie sklepu. Już niebawem Castorama.pl będzie mogła zapewnić swoim klientom jeszcze lepsze doświadczenie zakupowe – dodaje Borys Skraba.

 

 

 

Katarzyna Pierzchała 3021 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }