Rekordowa sprzedaż Carrefoura w III kwartale

To był dobry kwartał dla francuskiego giganta. Grupa Carrefour opublikowała wyniki sprzedaży za III kwartał, z których wynika, że w Polsce sieć odnotowała rekordowy wzrost na porównywalnej powierzchni.

Sprzedaż całej Grupy Carrefour sięgnęła 20 mld euro i była wyższa od uzyskanej w analogicznym okresie 2018 roku o 0,7%. Na porównywalnej powierzchni wzrost był wyższy i wyniósł 3,2%.

W ciągu dziewięciu miesięcy roku konsumenci na całym świecie zostawili w sklepach detalisty niemal 59 mld euro. To wprawdzie minimalnie mniej niż rok temu (-0,5%), lecz to tylko efekt różnic kursowych; gdyby przeliczniki były takie same, grupa odnotowałaby wzrost o 1,9%.

Bardzo dobrze wypadł rynek polski. Na porównywalnej powierzchni sprzedaż zwiększyła się o 6,2% do 532 milionów euro.

- To rekordowy wzrost, który potwierdza, że nasz model biznesowy został prawidłowo wybrany, a nasze nastawienie na zaspokojenie potrzeb i satysfakcję klienta przynoszą efekty - napisano w komunikacie.

Grupa kontynuowała także wzrost w Rumunii, a rynek hiszpański powrócił do wzrostów LfL po raz pierwszy od II kwartału 2017 r. W Brazylii dynamika była najmocniejsza od pięciu lat, zaś sprzedaż żywności przez internet zwiększyła się o 30%.

W III kwartale grupie przybyło netto 11 sklepów. W Polsce na koniec września było łącznie 881 sklepów sieci Carrefour, w tym 89 hipermarketów, 152 supermarkety i 640 sklepów typu convenience.

Magdalena Weiss 2219 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }