Lidl rozwija projekt przeciwko marnowaniu żywności

Po pół roku prowadzenia pilotażowej fazy projektu "Kupuję, nie marnuję" Lidl Polska wprowadza usprawnienia, tak aby korzystanie z przecenionych produktów było dla klientów jeszcze wygodniejsze.

W marcu tego roku firma Lidl Polska przedstawiła pilotażowy projekt „Kupuję, nie marnuję” – mający na celu przeciwdziałanie marnowaniu żywności. Na specjalnie oznaczonych półkach pojawiły się pełnowartościowe produkty, które klienci mogą wykorzystać we własnej kuchni, a których jedyną „wadą” jest zbliżający się termin ważności.

Oddanie ich do utylizacji byłoby marnotrawstwem, nie tylko samego produktu, ale również surowców wykorzystanych przy jego produkcji. Stąd pomysł na przecenianie tych produktów i zachęcanie klientów do włożenia ich do swoich koszyków. Klienci nie tylko kupują pełnowartościowy produkt, ale również troszczą się o swój domowy budżet oraz przyczyniają się do przeciwdziałania marnowaniu żywności.

Po pół roku prowadzenia pilotażowej fazy projektu „Kupuję, nie marnuję” Lidl Polska wprowadza usprawnienia, tak aby korzystanie z przecenionych produktów było dla klientów jeszcze wygodniejsze.

Co znajdzie się w strefie „Kupuję, nie marnuję”? O 50% przecenione zostanie świeże mięso, drób i ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. suchych artykułów (m.in. chleby pakowane, ciasta), o krótkim terminie przydatności. Przecena tych artykułów pojawi się przed upływem terminu przydatności do spożycia i będzie obowiązywać do jego ostatniego dnia. Produkty objęte przecenami zawsze będą w miejscu ich standardowej prezentacji, oznaczone informacją o przecenie i etykietą rabatową -50%.

- "Kupuję, nie marnuję" to projekt, który cały czas rozwijamy. Zależy nam na możliwie największej optymalizacji łańcucha dostaw i minimalizowaniu marnowania żywności – to problem globalny, z którym każdy powinien się zmierzyć i starać się mu przeciwdziałać – uważa Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communication, Lidl Polska.

Podkreśla, że Lidl Polska bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, minimalizuje wpływ uczestników i procesów w ramach łańcucha dostaw na środowisko naturalne. Jednak pełna optymalizacja łańcucha dostaw jest trudna i dynamiczna, stąd pomysł na projekt "Kupuję nie marnuję".

W uproszczeniu mechanizm projektu polega na tym, że pracownicy w sklepach Lidl na bieżąco sprawdzają terminy przydatności produktów do spożycia, a pełnowartościowe artykuły, których termin jest krótki, zostają objęte specjalną promocją.

- W ten sposób chcemy edukować naszych klientów i pokazywać, że pełnowartościowe produkty z krótkim terminem ważności mogą jeszcze z sukcesami być wykorzystane w kuchni – mówi Robaszkiewicz.

Akcja jest realizowana we wszystkich sklepach sieci Lidl, których jest już ponad 690 w Polsce.

Katarzyna Pierzchała 3012 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }