Mastercard gruntownie przebudował swój program lojalnościowy

Dotychczasowy program Priceless Specials zyskał polską nazwę Mastercard Bezcenne Chwile i oferuje użytkownikom nagrody dopasowane do indywidualnych pasji.

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercard*, zdecydowana większość Polaków (66%) ma swoją ulubioną pasję. Co więcej, aż 97% ankietowanych przyznało, że daje im ona poczucie radości, a 90% twierdzi, że pozwala się im rozwijać, poszerzać wiedzę i zdobywać nowe umiejętności.

- A skoro pasja jest dla Polaków tak ważna, stała się ona inspiracją dla Mastercard przy tworzeniu nowej odsłony programu Bezcenne Chwile – tłumaczy Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Teraz Priceless Specials, działający w Polsce od 11 lat, zyskał nowe - autorskie w Polsce - oblicze. Zamiast tradycyjnych katalogowych przedmiotów uczestnicy programu mają teraz do wyboru indywidualne cele, jakie chcą realizować, dzięki zdobytym podczas zakupów punktom. Zostały one podzielone na osiem kategorii, związanych z różnymi pasjami: film, muzyka, sport, rozrywka, podróże, kulinaria, zakupy i pomaganie.

Zasady programu Bezcenne Chwile są proste: w ramach każdej kategorii dotyczącej pasji uczestnik sam wyznacza sobie cel – nagrodę, do której dąży, płacąc kartą Mastercard. Zaprojektowanie własnej koszuli z Wólczanką, kolacja w Warszawie Wschodniej i spotkanie z Mateuszem Gesslerem czy też udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej z firmą Lambert – to tylko niektóre z propozycji.

Wśród nagród znajdują się jednak i takie, które mogą być spełnieniem życiowych marzeń, jak choćby udział w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes, oglądanie na żywo meczu UEFA Champions League czy wejście za kulisy festiwali muzycznych. Nie zabraknie też nagród, które cieszyły się największą popularnością we wcześniejszej wersji programu, takich jak vouchery na paliwo, bilety do kina czy zakupy w perfumeriach Douglas.

Z każdą transakcją bliżej pasji

W nowej odsłonie programu Bezcenne Chwile każda transakcja bezgotówkowa zrealizowana zarejestrowaną w programie kartą Mastercard u dowolnego sprzedawcy czy usługodawcy zasila konto uczestnika – zatem każda płatność przybliża do realizacji celu w ramach wybranej pasji. Jednak to korzystanie z ofert partnerów programu pozwala szybciej spełnić swoje marzenia.

Wśród nich znajduje się obecnie 70 marek detalicznych z 19 różnych kategorii zakupowych, w tym duże sieci handlowe, jak Carrefour, Circle K, Douglas, Empik, RTV Euro AGD, Decathlon, FreeNow czy Cinema City. Łącznie zakupy u partnerów można realizować w 4 600 punktów sprzedaży w całej Polsce oraz w 20 sklepach internetowych.

Przy płatności kartą Mastercard uczestnik programu otrzymuje do 8 punktów za każde 5 zł wydane u partnerów programu, 1 punkt za każde 10 zł wydane w punktach gastronomicznych w Polsce i 1 punkt za każde wydane 50 zł u pozostałych sprzedawców i usługodawców, niebędących partnerami programu. Punkty naliczają się procentowo, więc każda transakcja jest nagradzana. W szybszej realizacji danego celu pomogą oferty specjalne partnerów, które warto śledzić. W nowej odsłonie programu przybierają one formę „kart przyspieszenia”, podpowiadając jak szybciej zrealizować swój cel.

- Mastercard Bezcenne Chwile przełamujemy tradycyjne wyobrażenie o programie lojalnościowym. To pierwszy program, w którym na pierwszym miejscu jest nie liczba zebranych punktów, a życiowe pasje konsumenta – podkreśla Marcin Klimkowicz, dyrektor ds. rozwiązań lojalnościowych i CRM w polskim oddziale Mastercard Europe. - Teraz każde zakupy z Mastercard to inwestycja w swoją pasję – dodaje.

 Premium daje więcej

Program Mastercard Bezcenne Chwile podzielono na dwa segmenty: standard i premium. O tym, w którym segmencie znajduje się użytkownik, decyduje on sam poprzez stopień swojej aktywności. Im wyższa wartość transakcji, tym większa szansa na znalezienie się w wyższym segmencie i zyskanie dostępu do katalogu jeszcze bardziej atrakcyjnych nagród w postaci niepowtarzalnych doświadczeń, których nie da się kupić. Aby znaleźć się w strefie premium, użytkownik powinien wykonać transakcje na średnią kwotę minimum 3 tys. zł miesięcznie przez 3 kolejne miesiące – wówczas otrzymuje status premium na rok.

Oprócz dostępu do prestiżowych nagród, użytkownicy segmentu premium programu Mastercard Bezcenne Chwile otrzymują też ubezpieczenie rezygnacji z biletu, które zapewnia pokrycie kosztów zakupu do dwóch biletów (do sumy 4 000 zł każdy) na wydarzenie o charakterze kulturalnym, rozrywkowym lub sportowym, w przypadku, gdy bilety nie mogą zostać wykorzystane przez posiadacza karty i jego osobę towarzyszącą w określonych sytuacjach.

Program Mastercard Bezcenne Chwile jest skierowany do posiadaczy kart Mastercard i Maestro wydanych w Polsce przez uczestniczące w programie banki. Użytkownik programu nie musi nosić w portfelu osobnych kart lojalnościowych do poszczególnych detalistów – wystarczy, że ma przy sobie zarejestrowaną w programie kartę płatniczą Mastercard, którą płaci za zakupy.

Kampania na start

Nowej odsłonie programu Mastercard Bezcenne Chwile towarzyszyć będzie kampania reklamowa, która ruszy 24 października. Na jej potrzeby powstał spot reklamowy, w którym główna bohaterka, dzięki płatnościom Mastercard, zbliża się do wybranej pasji podczas codziennych zakupów. Kampania będzie obejmować emisję spotu reklamowego w telewizji TVN i Polsat oraz w kanałach tematycznych, sieciach kin Cinema City oraz Multikino, a także reklamy video i display w social mediach, display (m.in. na Onet.pl oraz WP.pl), mobile (m.in. Jakdojade, wykorzystujące geotargetowanie) oraz video (Player, Ipla). Przygotowaniem i realizacją kreacji reklamowej zajęła się agencja McCann Worldgroup, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Carat.

Autorem nowej koncepcji programu Mastercard Bezcenne Chwile jest firma H2H.tech. Realizację programu prowadzą agencje należące do grupy Dentsu Aegis Network Polska. Dostawcą technologicznym odpowiedzialnym za technologię płatniczą programu jest uPaid.

*Kantar TNS na próbie telefonicznej (CATI), N=600 wywiadów z osobami w wieku 18+; wrzesień 2019

Katarzyna Pierzchała 3071 Artykuły

W „Handlu” od 2004 r. Europę przemierza dla przyjemności, Polskę w poszukiwaniu sklepów wartych uwagi. Zgłębia handel od podszewki. Puzzlomaniaczka.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }