Właściciel Lidla inwestuje w sztuczną inteligencję

Grupa Schwarz jest pierwszą firmą handlową, która zaangażowała się jako udziałowiec w Niemieckim Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją (DFKI).

Celem jest opracowanie aplikacji dla nowych technologii w handlu detalicznymi ich zastosowanie w praktyce.
Grupa, do której należą Lidl i Kaufland należy do grona 30 akcjonariuszy Centrum, takimi jak Google, Microsoft, Intel, SAP czy Volkswagen. Detalista ma nadzieję, że zapewni to „praktyczne bodźce do digitalizacji” w Lidlu i Kauflandzie, co usprawni sprzedaż i pozwoli zdobyć przewagę nad konkurencją.

Jak twierdzi DFKI, witając w ten sposób nowego akcjonariusza, w handlu możliwe są różne zastosowania kluczowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja. Wraz z grupą Schwarz badacze opracowali w przeszłości udane projekty dotyczące systemów wspomagania języka i robotyki.

DFKI prowadzi badania nad sztuczną inteligencją od ponad 30 lat.

Magdalena Weiss 2214 Artykuły

Niepoprawna recydywistka - związana z "Handlem" w latach 1999-2005 i ponownie od 2016 r. Tropi najnowsze trendy na rynku FMCG i zmiany w gospodarce. Amatorka kuchni greckiej i bibliotek publicznych. Mieszka kątem u trzech kotów.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.

} }